1 zł to średni koszt zamieszczenia negatywnego komentarza na temat firmy czy produktu. Za jego usunięcie należy już zapłacić od 150 do nawet 350 złotych. 

W dzisiejszych czasach opinii o danym towarze czy usłudze szukamy przede wszystkim w sieci. Media społecznościowe, fora dyskusyjne bądź komentarze pod artykułami to miejsca, które decydują o popularności i cyklu życia wielu produktów. Znane są także przypadki, gdy firmy konkurencyjne wobec siebie zamieszczają negatywne opinie pod swoimi aplikacjami w Google Play czy App Store. A to oczywiście przekłada się na rankingi. Przykładów takich można mnożyć. Doszło do tego, że zaczęły pojawiać się firmy, które zaczynają na takich działaniach całkiem nieźle zarabiać. Jedne – produkując negatywne opinie, a inne – usuwając je. Jak stwierdza w rozmowie z agencją informacyjną infoWire.pl Michał Fedorowicz z firmy Apostołowie Opinii, istnieje jeszcze jedna strona medalu: „Firmy z negatywną opinią w internecie mają problemy z rekrutacją nowych pracowników oraz motywacją obecnie zatrudnionych. Narażone są również na zwiększoną liczbę reklamacji oraz spadek zainteresowania klientów ich produktami, a co za tym idzie – niższe zyski”.

Jak zatem likwidować niepochlebne komentarze? Według Fedorowicza, warto korzystać z pomocy firm, takich jak Apostołowie Opinie. Podkreśla, że pozbywając się złych opinii samodzielnie, firma może narazić się na dodatkowe problemy, związane z nieznajomością prawa czy regulaminu witryn. Z kolei obsługa specjalistycznych firm kosztuje. Usunięcie jednego komentarza waha się w granicach 150-350 zł. Jeśli jest ich bardzo dużo, możliwe są rabaty czy abonamenty. Każdemu wedle potrzeb. Póki co skuteczność jest duża – profesjonaliści mogą zlikwidować 87% hejterskich komentarzy, jednak z roku na rok „czyszczenie” sieci staje się coraz trudniejsze. I im będzie trudniejsze, tym ceny będą wyższe. Szacuje się, że w 2017 roku da się usunąć już o 7% niepochlebnych opinii mniej. Oznacza to, że 1/5 wszystkich opinii pozostanie w sieci. Warto więc zawczasu zadbać o swoje dobre imię. Obecnie 70% klientów agencji ochrony wizerunku stanowią podmioty gospodarcze. Wynika to z faktu, iż firmy są znacznie częściej narażone na hejt, frustrację i złość ze strony internautów.

PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykułKolejny krok w kierunku elektronicznej gospodarki w Polsce
Następny artykułTa polska firma chce dokonać rewolucji w sposobie płatności za paliwo
Niezależny ekspert w branży usług lokalizacyjnych i nawigacyjnych z kilkunastoletnim doświadczeniem. Posiada bogatą wiedzę oraz doskonałą znajomość krajowego i światowego rynku związanego z usługami „connected”, w tym M2M i IoT. Jest pomysłodawcą oraz założycielem portalu lokalizacja.info, magazynu Connected Life, Connected Business Life, organizatorem cyklu konferencji z serii Connected Life Business Events: Navigation Trends, Geomarketing Forum, Telematics Forum, Connected Health czy Connected Insurance. Prowadzi także w działalność doradczą dla firm z sektora M2M/IoT.

1 KOMENTARZ

ZOSTAW ODPOWIEDŹ