Temat najbliższych Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej próbują wykorzystywać wszyscy. Zarówno te mniejsze firmy, jak i te największe. Gigant z Redmond pokusił się o typowanie wyników wykorzystując w tym celu analizy Big Data.

Czy zatem warto postawić na finał Niemcy – Hiszpania? Microsoft twierdzi, że tak. Podpiera się przy tym, skutecznością swoich przewidywań podczas Finałów Mistrzostw Świata 2014, kiedy to trafnie wytypował 15 z 16 zwycięskich drużyn.

Firma nie ma jednak dobrych wieści dla polskich kibiców. Według analityków z zespołu Bing, wygramy jedynie w najbliższą niedzielę z Irlandią Północną, ulegając niestety Niemcom i Ukrainie. Czy przewidywanie się sprawdzą? Miejmy nadzieję, że nie.

W jaki sposób dochodzi do predykcji opracowanych przez zespół z Redmond? Na ich potrzeby został opracowany dwustopniowy model analiz.

Pierwszy – statystyczny. Szacuje potencjał i siłę poszczególnych zespołów, biorąc pod uwagę m.in. dotychczasowe wygrane i przegrane, bezpośrednie konfrontacje między drużynami, aktualne kontuzje i absencje kluczowych zawodników, lokalizację meczów, warunki pogodowe, itp..

Drugi – powstaje na podstawie aktywności internetowej użytkowników oraz innych zmiennych socjodemograficznych. Analizie poddane zostaną m.in. anonimowe dane użytkowników, aktywność w Sieci, zapytania w przeglądarce, treści w mediach społecznościowych, ocena sentymentu, sympatii oraz wielu innych elementów.

Do zbierania i analizy danych dotyczących piłkarskiego święta we Francji, Microsoft wykorzystuje zaawansowane algorytmy, w tym autorskie technologie chmury (cloud computing w chmurze Azure), analizę Big Data oraz uczenie maszynowe (machine learing). Na podstawie milionów danych z całego świata, jest w stanie przewidzieć prawdopodobieństwo wygranej czy remisu, ale także awansu z grupy.

Na tym jednak nie koniec. Prognozy wyników meczów fazy grupowej i pucharowej to nie jedyna niespodzianka od Satyi Nadelli. Oprócz tego firma z Redmond udostępni również generowane na żywo tzw. heatmapy kibicowskie, skonstruowane dzięki chmurze Microsoft oraz analitykom danych z Bing.

Wspomniane heatmapy to specjalne, atrakcyjne i interaktywne, wizualizacje, pokazujące w jaki sposób rozkładają się sympatie kibiców dotyczące poszczególnych krajów. Dzięki tej technologii będzie można śledzić na żywo: jak kształtują i zmieniają się nastroje kibiców w poszczególnych państwach, a także sprawdzić, kto kibicuje Polakom, a kto ich rywalom. Będą one dostępne na tej stronie.

PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykułKonkurencja nadchodzi spoza branży?
Następny artykułKiedy robić happy hours, by rzeczywiście zarabiać?
Niezależny ekspert w branży usług lokalizacyjnych i nawigacyjnych z kilkunastoletnim doświadczeniem. Posiada bogatą wiedzę oraz doskonałą znajomość krajowego i światowego rynku związanego z usługami „connected”, w tym M2M i IoT. Jest pomysłodawcą oraz założycielem portalu lokalizacja.info, magazynu Connected Life, Connected Business Life, organizatorem cyklu konferencji z serii Connected Life Business Events: Navigation Trends, Geomarketing Forum, Telematics Forum, Connected Health czy Connected Insurance. Prowadzi także w działalność doradczą dla firm z sektora M2M/IoT.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ