Dotąd głównie ostrzegał, teraz będzie też prowadził. Jak kolega siedzący obok na fotelu.

Francuski Coyote Polakom kojarzy się głównie z ostrzegaczem drogowym. Zarówno aplikacja, jak i małe urządzenia, pomagają uniknąć mandatów i kontroli policji. Oczywiście nie cieszy się tak dużym zainteresowaniem kierowców jak Yanosik, jednak niewątpliwą zaletą Coyote jest fakt, że działa w Europie. A to dla kierowców często podróżujących nie tylko po Polsce, fakt nie do przecenienia.

Od jakiegoś czasu Coyote przestał być już tylko ostrzegaczem. Rozbudował swoją aplikację mobilną, jak również urządzenia o nawigację. Dostawcy systemu wyszli z założenia, że kierowca poza ostrzeżeniami przed kontrolami policji musi też dojechać z punktu A do punktu B. Nic odkrywczego, prawda? Niby tak, ale po co oddawać ten kawałek tortu innym, jeśli samemu się potrafi to zrobić? Wystarczy spojrzeć choćby na polskiego NaviExperta, który doskonale połączył ostrzeżenia dla kierowców z nawigacją online, dokładając jeszcze do tego traffic.

Podobną drogą zdają się podążać Francuzi. I mimo, że pierwsze próby były ciekawe, to rewolucji nie przyniosły. Ona przychodzi dopiero w wersji 2.0, którą niedawno pochwalił się Coyote. Czemu? Bo dopiero dzięki coraz ściślejszej współpracy z Here, Coyote oferuje to, czym obecnie może pochwalić się w swoich nawigacjach jedynie Garmin.

Za hotelem skręć w prawo, za KFC w lewo

Nawigacja dzisiejszych czasów musi być coraz bardziej inteligentna, a tym samym przyjazna kierowcy. Podczas tegorocznego Bosch Connected World, niemiecki producent zapowiedział, że samochody staną się swoistymi asystentami kierowców. Coyote wychodzi z założenia, że szybciej nimi mogą stać się jednak aplikacje czy urządzenia przenośne. Dlatego też w wersji Coyote 2.0 wprowadził zmianę, która ze zwykłej nawigacji czyni coś więcej. Nawigację na miarę potrzeb kierowcy w 2017 roku. Doskonale komentuje to Marek Krygier, Dyrektor Zarządzający Coyote System Polska – „Dotąd byliśmy przyzwyczajeni do tego, że nawigacja podpowiadała kierowcy, by skręcił na przykład w ulicę Emilli Plater. Ale skąd kierowca, który jest pierwszy raz w mieście ma wiedzieć, że to właśnie ta ulica? Kolega siedzący obok, podpowiedziałby, żeby skręcił w prawo za hotelem Mariott. I takiego wirtualnego kolegę właśnie stworzyliśmy, oddając użytkownikom wersję Coyote 2.0“.

Co więcej, najnowsza wersja aplikacji Coyote oferuje kompletne rozwiązanie dla kierowcy: wytycza trasę z uwzględnieniem aktualnej sytuacji drogowej, proponując objazd w przypadku pojawienia się korka, bądź innych niekorzystnych dla kierowcy zdarzeń drogowych, pokazuje mapy w trybie 3D, z realnym odwzorowaniem najciekawszych budynków oraz wyświetla dokładną numerację wraz z obrysami budynków. Ponadto skomplikowane manewry w miastach czy na autostradach, pomaga pokonywać asystent pasa ruchu 3D. I posiada społeczność (6 milionów kierowców!), która wzajemnie ostrzega się o korkach i kontrolach policji w czasie rzeczywistym.

To wszystko powoduje, że Coyote bez cienia wstydu staje w szranki z największymi graczami nawigacyjnymi. Śmiało może konkurować chociażby z holenderskim TomTom`em, który cały czas ma problem z pozycjonowaniem swojej aplikacji mobilnej, gdyż kanibalizuje w ten sposób swój podstawowy produkt – urządzenia PND. Coyote na szczęście tego problemu nie ma, a dzięki współpracy z Here – największym konkurentem Holendrów, stworzył wreszcie produkt na miarę pierwszej ligi. I zapowiada dalszą walkę o zainteresowanie kierowców, m.in. chce jeszcze w tym roku zaproponować kierowcom wyszukiwarkę miejsc parkingowych w pobliżu miejsca docelowego. I chociaż znowu wyprzedził go polski NaviExpert, uruchamiając kilka tygodni temu aplikację FindPark, to Francuzi zaoferują usługę nie tylko w Polsce, lecz w Europie. I kto powiedział, że rynek nawigacji się kończy?

 

PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykułChiński rynek opieki zdrowotnej spodziewa się wzrostu inwestycji i potencjału w ciągu najbliższych 15 lat
Następny artykułBlue Media usprawnia płatności w urzędach
Niezależny ekspert w branży usług lokalizacyjnych i nawigacyjnych z kilkunastoletnim doświadczeniem. Posiada bogatą wiedzę oraz doskonałą znajomość krajowego i światowego rynku związanego z usługami „connected”, w tym M2M i IoT. Jest pomysłodawcą oraz założycielem portalu lokalizacja.info, magazynu Connected Life, Connected Business Life, organizatorem cyklu konferencji z serii Connected Life Business Events: Navigation Trends, Geomarketing Forum, Telematics Forum, Connected Health czy Connected Insurance. Prowadzi także w działalność doradczą dla firm z sektora M2M/IoT.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ