W pierwszym kwartale 2015 r. na świecie zostało sprzedanych aż 11,4 mln wearables. Oznacza to 200 proc. wzrost w stosunku do poprzedniego roku, kiedy nowych właścicieli znalazło 3,8 mln urządzeń.

Z raportu firmy IDC wynika, że największymi graczami na rynku urządzeń wearables są kolejno: FitBit, Xiaomi, Garmin, Samsung oraz Jawbone. Istotnym trendem jest spadek cen. „Ponad 40 proc. urządzeń dostępnych w sprzedaży kosztuje poniżej 100 dolarów i jest to powód, dla którego pięciu producentów było w stanie rozwijać swoją dominację i z 2/3 osiągnąć aż 3/4 całej sprzedaży” – komentuje Jitesh Ubrani, starszy analityk z Worldwide Mobile Device Trackers.

„Najbardziej zastanawiające w tej chwili jest to, jak bardzo pojawienie się na rynku wearables firmy Apple zmieni układ sił” – mówi Ramon Llamas z IDC. „Apple Watch ma szansę zostać urządzeniem, z którym wszystkie inne będą porównywane, a kolejną kwestią jest to, czy będzie to sprawiedliwe porównanie, czy nie.”.

Fitbit rozpoczął 2015 r. tak samo jak zakończył 2014 r. – będąc liderem rynku wearables na świecie. Pierwszy kwartał był dla firmy korzystny ze względu na pojawienie się trzech nowych produktów: Charge, Charge HR oraz Surge. Fakt ten wraz z kontynuacją zapotrzebowania na starsze modele urządzeń oferowanych przez Fitbit pozwolił jej zostać na samym szczycie.

Chińskie Xiaomi weszło w rok 2015 przebijając się jak taran przez wszystkie statystyki ze sprzedażą Mi Band na poziomie miliona sztuk. To duży wyczyn biorąc pod uwagę, że dystrybucję urządzeń rozpoczęto w połowie 2014 r. Podobnie jak smartfony przygotowane przez Xiomi, opaska znalazła odbiorców w większości na rynku chińskim. Jednak firma wykazuje coraz większe zainteresowanie sprzedażą produktów na Zachód.

Trzeci z listy Garmin ma dosyć rozbudowane portfolio produktów wpisujących się w dział wearables. Urządzenia tej firmy najczęściej należą do grupy gadżetów „health and fitness”, wliczając w to narzędzia do monitorowanie aktywności, biegania, turystyki czy gry w golfa.

PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykułFacebook lepiej Cię zlokalizuje
Następny artykułW reklamy online najchętniej klikają Polacy
Żądny wiedzy. Chce być connected w każdym tego słowa znaczeniu i niezależnie od konsekwencji. Fan literatury fantasy, historii i motoryzacji. W życiu kieruje się nie tylko nawigacją.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ