W roku 2014 wideo generowało 45 proc. całego ruchu w sieciach mobilnych. W ciągu najbliższych 5 lat udział tej kategorii zwiększy się do 60 proc., a ilość danych związanych z przesyłaniem i odbieraniem filmów wzrośnie 13-krotnie.

Publikacja Mobility Report 2015 opracowana przez Ericsson wskazuje, że wideo to największa i najszybciej rosnąca kategoria ruchu w sieciach mobilnych. Występuje ona w różnych formach: streamingu, filmów, programów TV, klipów w serwisie YouTube, komunikatorów typu Skype i FaceTime. Szacuje się, że w 2020 r. ta kategoria będzie odpowiadać za ponad połowę ruchu mobilnego.

Już teraz można zauważyć rosnącą rolę wideo wśród użytkowników smartfonów i tabletów. W pięciu z sześciu krajów objętych badaniem Mobility Report 2015, aplikacja YouTube jest na pierwszym miejscu pod względem ilości wykorzystywanych danych mobilnych.

Wideo najczęściej oglądamy na tabletach. Na tych urządzeniach ilość danych wykorzystywanych w tym celu jest o 1,6 większa od średniej ilości danych używanych przez ogół populacji posiadającej urządzenia mobilne. Użytkownicy tabletów spędzają na oglądaniu wideo średnio 4 godziny tygodniowo.

Tablety są bardzo często urządzeniami rodzinnymi. Wykorzystuje je kilku użytkowników. W roku 2014 połowa gospodarstw domowych w Europie miała na wyposażeniu przynajmniej jeden tablet. Dwa lata temu znajdował się on zaledwie w co szóstym domu.

„Coraz częściej wideo oglądamy również poza domem, na dworze lub w podróży – tablet jest idealnym urządzeniem do tego typu aktywności” – mówi Arkadiusz Tracz – konsultant ds. strategii rozwoju sieci w Ericsson.

Warto zauważyć, że korzystanie z aktywności innych niż oglądanie materiałów wideo i przeglądanie internetu na tych urządzeniach nie cieszy się dużą popularnością – znacznie chętniej wykorzystujemy do tego smartfony.

„Użytkownicy tabletów i miłośnicy wideo to duża grupa potencjalnych klientów dla telekomów. Budowanie przez operatorów przewagi marketingowej będzie wymagało udostępnienia usług wideo dla szerokiego grona odbiorców, np. poprzez tworzenie ofert bundle” – dodaje Arkadiusz Tracz.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ