Dzięki współpracy Bosch i Sony Semiconductor Solution powstaną czujniki wideo, które pozwolą na dokładne monitorowanie otoczenia nawet w trudnych warunkach oświetleniowych. Rozwiązanie będzie miało zastosowanie w systemach wspomagania kierowcy oraz samochodach autonomicznych.
Każdy kierowca, który spędził co najmniej kilka tysięcy kilometrów za kierownicą, z pewnością tego doznał: nagłe oślepienie i ograniczenie widzenia. Przyczyny mogą być różne: jazda w słoneczny dzień, kiedy słońce jest nisko nad horyzontem czy wyjeżdżanie z ciemnego tunelu w jasny dzień. Zmienne lub złe warunki oświetleniowe są wyzwaniem nie tylko dla ludzkiego oka, ale także dla czujników wideo, takich jak te, które są potrzebne dla systemów wspomagania kierowcy i zautomatyzowanej jazdy. Bosch i Sony Semiconductor Solutions rozpoczynają współpracę w celu ulepszenia tych czujników. Obie firmy dążą do wspólnego opracowania innowacyjnej konstrukcji kamer, która umożliwi samochodom niezawodne monitorowanie otoczenia nawet w trudnych warunkach oświetleniowych.
Lepsze widzenie w trudnych warunkach oświetleniowych
Czujniki wideo tworzą wraz z radarami i czujnikami ultradźwiękowymi narządy zmysłów współczesnych samochodów. W celu rozwijania systemów wspomagania kierowcy, takich jak automatyczne hamowanie awaryjne przed pieszymi, asystent pasa ruchu czy rozpoznawanie znaków drogowych, kamery stają się coraz bardziej zintegrowane z nowoczesnymi pojazdami. Zaletą czujników wideo jest to, że mogą wykrywać obiekty, a wytwarzane obrazy zawierają ogromną ilość informacji. Bosch od wielu lat produkuje czujniki wideo w technologii mono i stereo dla zapewnienia 360 stopniowego pola widzenia, i w tej dziedzinie jest jednym z wiodących dostawców dla przemysłu motoryzacyjnego. W przyszłości czujniki wideo będą istotnym elementem koncepcji czujników do autonomicznej jazdy. Wymaga ona niezawodnego działania kamer, gdy następuje nagła zmiana warunków oświetlenia z ciemności do jasności i odwrotnie. Ponadto muszą one być w stanie od razu rozróżniać szczegóły, gdy w trakcie przechwytywania obrazu doszło do drastycznych różnic w jasności.
„Automatycznie poruszające się samochody będą bezpieczne na drodze tylko wówczas, gdy przez cały czas będą w stanie dokładnie rejestrować swoje otoczenie” – mówi Gerhard Steiger, prezes działu Bosch Chassis Systems Control.
PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykułPonad 58 proc. polskich przedsiębiorców rozumie ideę cyfryzacji
Następny artykułPrzemysł 4.0 – jak to robi Siemens
Niezależny ekspert w branży usług lokalizacyjnych i nawigacyjnych z kilkunastoletnim doświadczeniem. Posiada bogatą wiedzę oraz doskonałą znajomość krajowego i światowego rynku związanego z usługami „connected”, w tym M2M i IoT. Jest pomysłodawcą oraz założycielem portalu lokalizacja.info, magazynu Connected Life, Connected Business Life, organizatorem cyklu konferencji z serii Connected Life Business Events: Navigation Trends, Geomarketing Forum, Telematics Forum, Connected Health czy Connected Insurance. Prowadzi także w działalność doradczą dla firm z sektora M2M/IoT.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ