Kochamy filmiki z YouTube, uwielbiamy wrzucać i czytać posty na Facebooku, a do celu prowadzą nas Google Maps – to wnioski z raportu Mobility Report firmy Ericsson dotyczące naszego kraju.

W ramach badania przeprowadzonego w sześciu europejskich państwach: Wielkiej Brytanii, Włoszech, Francji, Szwecji, Polsce i Rosji, przeanalizowano ruch w sieciach mobilnych generowany przez poszczególne aplikacje. W naszym kraju liderem jest Youtube, na kolejnych miejscach znalazły się odpowiednio: Facebook, Google Chrome, przeglądarka systemu Android oraz Google Maps.

We wszystkich przypadkach w czołówce stawki uplasowały się aplikacje serwisów społecznościowych i wideo. W zależności od kraju towarzyszą im inne programy. W Szwecji silną pozycję ma Spotify – wywodzący się z tego kraju serwis oferujący streaming muzyki. Najciekawiej wygląda zestawienie w Rosji. W TOP5 aplikacji znalazły się aż dwa popularne rodzime serwisy: Vkontakte i Ondoklassniki.

Zauważalny jest ciągły wzrost liczby danych przesyłanych w sieciach komórkowych. W pierwszym kwartale 2015 roku zużycie danych było o 55 proc. wyższe niż w tym samym okresie w roku 2014. Nie zaskakuje wysoka pozycja Youtube, który znalazł się na pierwszym miejscu prawie w każdym kraju, w którym przeprowadzono badanie. Według raportu Mobility Report opracowanego przez Ericsson, w roku 2020 wideo będzie już stanowić ok. 60 proc. całego mobilnego ruchu danych.

„Polacy ciągle odkrywają urok aplikacji używanych na smartfonach. YouTube króluje w pięciu na sześć badanych krajów. Częste użycie Google Maps świadczy o bardziej użytkowym i darmowym niż czysto rozrywkowym wykorzystaniu mobilnych aplikacji. Domyślam się, że to aplikacja, z której użytkownicy najczęściej korzystają przy planowaniu codziennych dojazdów” – mówi Oliver Kanzi, prezes firmy Ericsson w Polsce.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ