Internet of Things dotyka wszystkie branże. O automatyce domowej dużo mówi się w kontekście domu inteligentnego, ale znacznie mniej już poza jego murami. WIŚNIOWSKI chce to zmienić.

Dom jest szczególnym miejscem wykorzystania rzowiązań inteligentnych. Nowoczesny dom ma być zawsze „pod ręką”, a sterowanie jego rozmaitymi funkcjami – od światła począwszy, przez muzykę i obraz, światło, aż po temperaturę i otwieranie bram i drzwi – powinno być intuicyjne. Z tego założenia wychodzi producent bram garażowych, wjazdowych oraz drzwi wejściowych – marka WIŚNIOWSKI. Idea smartCONNECTED, która jest obecnie hasłem marketingowym firmy, zapewnia użytkownikom wspomnianych bram i drzwi, poczucie posiadania pełnej kontroli nad nimi, dzięki aplikacji mobilnej. Co więcej, ma to również aspekt psychologiczny – bezpieczeństwo swoje, jak i bliskich.

Jak działa smartCONNECTED?

Sterowanie bramami i drzwiami smartCONNECTED może odbywać się za pomocą urządzenia Connexon marki Somfy. Connexoon, działający w zaawansowanej technologii io-homecontrol to pełna integracja urządzeń z gwarancją komunikatu zwrotnego. Umożliwia sterowanie bramami i drzwiami za pomocą aplikacji. Otworzy, zamknie, a nawet zapali światło w domu na chwilę przed powrotem. Co więcej, nie trzeba pamiętać o tym, by zamknąć wszystkie bramy i drzwi po zaparkowaniu, bo system zrobi to za użytkownika. Pytanie typu „czy zamknąłeś bramę?”, jest kolejnym po „czy zgasiłeś światło?” lub „czy wyłączyłeś żelazko”, które w dobie Internet of Things przestaje mieć sens.

Brama otworzy się sama

WIŚNIOWSKI oferuje także to, o czym marzy niemal każdy kierowca. Automatyczne otwarcie bramy bez konieczności używania pilota. Dzięki funkcji geofencingu, moża wcześniej zdefiniować, kiedy brama powinna się otworzyć. Innymi słowy, jeśli użytkownik pojawi się w granicach wcześniej ustalonej strefy (np. 100 m) od bramy, rozpocznie się proces jej otwierania. Pilot? No cóż, przyda się chyba tylko na wypadek rozładowanej baterii w smartfonie.

Bramy to jednak nie wszystko. Jak czytamy w komunikacie prasowym, WIŚNIOWSKI oferuje również sterowanik Ri-Co. W jego podstawowej wersji zapewni sterowanie bramami, działającymi na drodze radiowej, ale już w wersji Pro, zapewni znacznie większą funkcjonalność w obrębie całego domu.

Walka o rynek smart home zaczyna się zaostrzać i coraz więcej firm staje w szranki o portfel Kowalskiego. Inteligentnego Kowalskiego. Czyli takiego, który dzięki Internet of Things chce żyć wygodnie i właśnie inteligentnie. Bo jak twierdzi sam producent bram, idea SmartCONNECTED wpływa na podniesienie standardu życia. Dostarcza szereg wartości dodanych, takich jak oszczędność zużycia energii, większe poczucie kontroli nad urządzeniami i ogólne poczucie bezpieczeństwa. Doskonale komentuje to Marcin Strzelec, Szef Rozwoju Produktów w WIŚNIOWSKI:

„Kompleksowa idea kryjąca się za nazwą smartCONNECTED to inwestycja, na której korzysta cała rodzina, ponieważ dzięki niej dostęp do domu nie jest już warunkowany pękiem ciężkich kluczy. Rodzice mogą wpuścić dziecko do domu, nie ruszając się z biura lub w kilka sekund sprawdzić na swoim smartfonie, czy brama wjazdowa jest zamknięta. Co więcej, za pomocą algorytmów inteligentny dom sam potrafi zapamiętać tryb życia jego mieszkańców i myśleć za nich o wykonaniu podstawowych czynności, jak uruchomienie alarmu lub czujnika ruchu, czy też dzięki funkcji geolokalizacji – otwarcie bramy na chwilę przed dojazdem do posesji. Takie rozwiązania stają się w pełni realne, a także dostępne dla najbardziej wymagających klientów oraz pasjonatów nowinek technologicznych, chcących osobiście przekonać się o zaletach życia w inteligentnym domu.”

PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykułPolacy nie zabezpieczają swoich stron internetowych
Następny artykułPonad 58 proc. polskich przedsiębiorców rozumie ideę cyfryzacji
Niezależny ekspert w branży usług lokalizacyjnych i nawigacyjnych z kilkunastoletnim doświadczeniem. Posiada bogatą wiedzę oraz doskonałą znajomość krajowego i światowego rynku związanego z usługami „connected”, w tym M2M i IoT. Jest pomysłodawcą oraz założycielem portalu lokalizacja.info, magazynu Connected Life, Connected Business Life, organizatorem cyklu konferencji z serii Connected Life Business Events: Navigation Trends, Geomarketing Forum, Telematics Forum, Connected Health czy Connected Insurance. Prowadzi także w działalność doradczą dla firm z sektora M2M/IoT.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ