Rynek usług car sharing rośnie. Mimo, że w Polsce nie mamy jeszcze ani jednego dużego operatora świadczącego tego typu serwis, na świecie sytuacja wygląda zgoła inaczej.

Analizując globalny rynek car sharing nie da oprzeć się wrażeniu, że największymi tutaj graczami są producenci samochodów. Kilka lat temu przykład dało BMW (razem z Sixt rent a car) oraz Mercedes uruchamiając takie usługi jak DriveNow czy Car2Go. Dzisiaj w dobie sharing economy i rozkwicie rozwiązań typu mytaxi czy uber zaczynają coraz częściej zawiązywać się sojusze pomiędzy producentami samochodów i dostawcami technologii, czego efektem są produkty bazujące właśnie na sharing economy w branży automotive. Tego typu usługi mogą być swoistymi disruptorami w motoryzacji, jednak nie ma już z tej drogi powrotu. Opisywane trendy świetnie odwzorowuje infografika, którą kilka dni temu na swoim profilu na LinkedIn zamieścił Christophe Almalric (jest sens obserować jego aktywność), odpowiadający za marketing w VULOG Car Sharing Technologies. Warto pochylić się na moment i przeanalizować, w którym kierunku zmierza rynek automotive.

fot. LinkedIn
fot. LinkedIn
PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykułJak przeprowadzić wideorozmowę na Snapchat?
Następny artykuł10 000 Euro za znalezienie błędów w infrastrukturze OVH
Niezależny ekspert w branży usług lokalizacyjnych i nawigacyjnych z kilkunastoletnim doświadczeniem. Posiada bogatą wiedzę oraz doskonałą znajomość krajowego i światowego rynku związanego z usługami „connected”, w tym M2M i IoT. Jest pomysłodawcą oraz założycielem portalu lokalizacja.info, magazynu Connected Life, Connected Business Life, organizatorem cyklu konferencji z serii Connected Life Business Events: Navigation Trends, Geomarketing Forum, Telematics Forum, Connected Health czy Connected Insurance. Prowadzi także w działalność doradczą dla firm z sektora M2M/IoT.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ