Zaledwie 7 proc. polskich internautów korzysta z urządzeń wearables. Dla porównania 8 na 10 ma smartfony – wynika z MEC Mobile Report 2015.

Liczba inteligentnych opasek i zegarków rośnie. Mają coraz więcej funkcjonalności, a dzięki włączeniu się do walki o klienta wytwórców z Chin, stają się bardziej dostępne cenowo. Mimo to ich popularność w Polsce jest znikoma – przynajmniej według danych firmy MEC.

Tylko 6,7 proc. internautów (a więc osób, którym nieobce są nowe technologie) deklaruje, że ma urządzenia wearables takie jak smartwatche czy smartbandy. Jeśli chodzi o znajomość marek, prym wiedzie Samsung (22 proc.), wyprzedzając Sony (16 proc.) i Apple (11 proc.). Poza podium znalazły się Google (5 proc.) i Microsoft (1 proc.). Aż 59 proc. respondentów nie było w stanie wskazać żadnego producenta inteligentnych rozwiązań codziennego użytku.

Jaka jest szansa, że wearables podbiją w najbliższym czasie nasz rynek? Na podstawie MEC Mobile Report 2015 należy stwierdzić, że marna. 22,5 proc. badanych deklaruje, że zdecydowanie nie rozważa zakupu tego typu urządzeń. 40,8 proc. jest zdania, że raczej nie stanie się posiadaczami inteligentnego zegarka czy opaski. Raczej tak i zdecydowanie tak zakup wearables potwierdza odpowiednio 10,8 proc. i 1,5 proc. co oznacza, że tylko 1 na 8 osób przymierza się do nabycia smart urządzenia. 1 na 8!

Pytanie, jak na wyniki raportu wpłynęło pytanie zadawane internautom. MEC sprawdzał bowiem ich preferencje w stosunku do „urządzeń codziennego użytku (jak zegarki, okulary czy elektroniczne opaski), które mogą łączyć się z internetem za pomocą smartfona”. Jeśli chodziło o udostępnianie sieci, to mamy problem, bo nie wszystkie inteligentne sprzęty wymagają internetu do przekazywania danych. Na przykład zegarek TomTom Spark Cardio rejestruje kroki, liczbę aktywnie spędzonych minut i spalone kalorie, a na dodatek mierzy tętno bez konieczności komunikowania się z telefonem. Sony SmartBand spełnia swoje zadania dzięki wymianie danych z aplikacją Lifelog, która automatycznie rejestruje działania związane z aktywnością fizyczną, życiem towarzyskim i rozrywką, ale o „łączeniu się z internetem za pomocą smartfona” trudno w tym przypadku mówić.

Tak czy inaczej – niespełna 7 proc. korzystających z wearables to mało imponujący wynik.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ