Fakt, że Facebook jest najpopularniejszym portalem społecznościowym zaczynają dostrzegać ubezpieczyciele. Już nie tylko, by prowadzić na nim swoje fanpage, lecz również po to, by ułatwiać klientom codzienne czynności.

Warta, jako pierwszy ubezpieczyciel w Polsce otwiera swój profil na Facebooku, wprowadzając m.in. możliwość zgłoszenia szkód za pomocą Messengera. To kluczowa decyzja skierowana zwłaszcza w pokolenie Facebooka, które na nim się wychowała. Jak pokazują ankiety przeprowadzane przez Connected Life Magazine, dla dużej części młodych osób, Facebook w codziennej komunikacji jest ważniejszy od rozmów głosowych. Nie dziwi zatem fakt, że proces likwidacji bez konieczności kontaktu telefonicznego czy spotkania z rzeczoznawcą, może przypaść do gustu. Potwierdza to Rafał Stankiewicz, wiceprezes zarządu Warty, twierdząc, iż statystki potwierdzają, że klienci w Polsce stają się coraz bardziej mobilni, oczekując tego samego od firm. „Naszym zdaniem kluczowym momentem relacji klient-ubezpieczyciel jest likwidacja szkód, dlatego jesteśmy prekursorem we wprowadzaniu rozwiązań mobilnych w tym zakresie. Aplikacja Warta Mobile, służąca do zarządzania procesem, stale otrzymuje bardzo dobre oceny od klientów. Dzięki rozwiązaniu Audasmart ubezpieczeni mogą nawet sami wyliczyć kwotę odszkodowania, które tego samego dnia może trafić na ich konto. Teraz wykonujemy kolejny krok, oferując klientom między innymi możliwość zgłaszania szkód za pomocą Facebooka, z którego korzysta dziennie ponad 11 mln Polaków” – mówi Stankiewicz.

Klienci odwiedzający profil Warty w aplikacji Messenger mogą obecnie skorzystać z Chatbota, który zapewnia szybką odpowiedź na kluczowe pytania dotyczące ubezpieczeń i Warty, przy zachowaniu najwyższych standardów ochrony danych osobowych. W przypadku pojawienia się zbyt skomplikowanych pytań, przełącza automatycznie rozmowę do konsultanta Warty, dzięki ścisłej synchronizacji Messengera z Działem Obsługi Klientów. Wsparcie Chatbota umożliwia kontakt klientom z Warty praktycznie 24 godziny na dobę. Messenger Warty zapewnia także funkcjonalności w postaci:

  • Zgłoszenia szkody – korzystając z tego rozwiązania klient może w kilku intuicyjnych krokach zgłosić szkodę majątkową w Warcie, w tym z tytułu polisy OC komunikacyjnego. Liczba danych wpisywanych przez poszkodowanego została ograniczona do niezbędnego minimum. Po ich wypełnieniu klient otrzyma potwierdzenie zgłoszenia, a przez kolejne kroki może przejść korzystając z aplikacji Warta Mobile.
  • Bazy wiedzy – to rozwiązanie umożliwia znalezienie odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania klientów dotyczące ubezpieczeń, procesów, obsługi klienta czy produktów Warty. Odpowiedzi dostępne są 24/7.
  • Pola kontaktu – prosta ścieżka kontaktu z Wartą, w tym szybkie połączenie z infolinią Warty.

Chatbot Warty w aplikacji Messenger został przygotowany przez K2 Digital Tranformation oraz Appreal.

PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykułKaspersky Lab i Nornickel zadba o cyberbezpieczeństwo w przemyśle
Następny artykułUczyńmy Warszawę europejską, zimową stolicą Internet of Things
Niezależny ekspert w branży usług lokalizacyjnych i nawigacyjnych z kilkunastoletnim doświadczeniem. Posiada bogatą wiedzę oraz doskonałą znajomość krajowego i światowego rynku związanego z usługami „connected”, w tym M2M i IoT. Jest pomysłodawcą oraz założycielem portalu lokalizacja.info, magazynu Connected Life, Connected Business Life, organizatorem cyklu konferencji z serii Connected Life Business Events: Navigation Trends, Geomarketing Forum, Telematics Forum, Connected Health czy Connected Insurance. Prowadzi także w działalność doradczą dla firm z sektora M2M/IoT.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ