Uber, którego usługi wciąż o ból głowy przyprawiają korporacje taksówkarskie, a w Polsce nawet urzędy skarbowe, krok po kroku zwiększa swój zasięg i podbój rynku.

Kilka dni temu poinformował o zakupie od Microsoftu części biznesu związanego z mapami Bing. Wraz z tą transakcją pracodawcę zmienia także 100 pracowników Microsoftu, którzy od teraz będą rozwijać usługi mapowe i nawigacyjne na potrzeby kierowców i pasażerów Uber. Warto dodać, że amerykański start-up zakupił wszystko co związane z technologiami posiadanymi przez Bing – począwszy od map, poprzez silniki nawigacyjne, na samochodach z kamerami kartograficznymi kończąc.

Obecnie Uber pracuje również z innymi dostawcami map, jak Google czy Apple, jednakże biorąc pod uwagę przeprowadzoną transakcję wnioskujemy, iż z czasem możemy spodziewać się autorskiego rozwiązania, zwłaszcza, że jak mówi rzecznik Uber – Kristin Carvel – „To między innymi mapy stanowią o sukcesie aplikacji”.

O wartość i warunki transakcji zapytał obie firmy serwis TechCrunch, jednak odpowiedź nie została udzielona. Niemniej jednak sygnał zarówno dla rynku, jak i inwestorów jest jasny – Uber się nie zatrzymuje i wszystko wskazuje na to, że będzie konsekwentnie zwiększał swój udział w rozwoju usług z pogranicza smart city.

PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykułHotel XXI wieku: prosto z Polski
Następny artykułCoraz częściej kupujemy za pomocą aplikacji
Niezależny ekspert w branży usług lokalizacyjnych i nawigacyjnych z kilkunastoletnim doświadczeniem. Posiada bogatą wiedzę oraz doskonałą znajomość krajowego i światowego rynku związanego z usługami „connected”, w tym M2M i IoT. Jest pomysłodawcą oraz założycielem portalu lokalizacja.info, magazynu Connected Life, Connected Business Life, organizatorem cyklu konferencji z serii Connected Life Business Events: Navigation Trends, Geomarketing Forum, Telematics Forum, Connected Health czy Connected Insurance. Prowadzi także w działalność doradczą dla firm z sektora M2M/IoT.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ