TomTom poinformował, że reorganizuje część swojego biznesu związanego z segmentem Consumer Sports. W efekcie pracę straci 136 osób. Z informacji, jakie dotarły do redakcji Connected Life Magazine wynika, że redukcje objęły także Polskę.

Powyższe zmiany to efekt wyników, jakie TomTom osiągnął drugim kwartale 2017. Warto zwrócić uwagę na fakt, iż już wtedy (podczas prezentacji wyników – lipiec 2017), CEO TomTom, Harold Goddijn zaznaczał, że nie jest zadowolony z postępu, jaki firma osiąga w tym segmencie rynku. Trudno się dziwić – przychody bowiem spadły o 20 procent. I mimo, że analitycy prognozują wzrosty w najbliższych latach w tym sektorze, to konkurencja jest olbrzymia. Wystarczy wymienić Apple, Fitbit, Garmin, Samsung czy odnoszącego coraz większe sukcesy Xiaomi. Zatem decyzja o skupieniu się na kluczowych aspektach prowadzonnego biznesu, jak telematyka, traffic, nawigacja czy mapy – wydaje się być jak najbardziej słuszna.

Mimo pojawiających się spekulacji, że na sklepowych półkach zabraknie zegarków od holenderskiego producenta i co ważniejsze, wsparcia do nich – TomTom oświadcza, że zarówno jedno, jak i drugie będzie kontynuowane. Pytanie, jak długo?

Ze zwalnianych 136 osób, 57 stanowisk dotyczy Holandii, pozostałe z reszty krajów, w których TomTom operuje.

Przypomnijmy, że TomTom to firma założona w 1991 roku, która najlepiej znana jest z nawigacji GPS. Obecnie całkiem nieźle radzi sobie również TomTom Telematics, który oferuje rozwiązania z zakresu monitoringu GPS, ale także usługi dla branży automotive – Connected Cars.

Dla tych, którzy jednak pokochali zegarki czy opaski TomTom`a przypominamy to, co nam się podobało w nich najbardziej. Ich reklamę.

 

PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykułCartrack pokazał, do czego jeszcze można wykorzystać telematykę w firmie
Następny artykułCzy wiesz, jakie inne salony samochodowe, bądź warsztaty odwiedzają Twoi klienci?
Niezależny ekspert w branży usług lokalizacyjnych i nawigacyjnych z kilkunastoletnim doświadczeniem. Posiada bogatą wiedzę oraz doskonałą znajomość krajowego i światowego rynku związanego z usługami „connected”, w tym M2M i IoT. Jest pomysłodawcą oraz założycielem portalu lokalizacja.info, magazynu Connected Life, Connected Business Life, organizatorem cyklu konferencji z serii Connected Life Business Events: Navigation Trends, Geomarketing Forum, Telematics Forum, Connected Health czy Connected Insurance. Prowadzi także w działalność doradczą dla firm z sektora M2M/IoT.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ