Smartwatche sprzedają się jak świeże bułeczki. Gartner szacuje, że w tym roku nabywców znajdzie ponad 50 mln inteligentnych zegarków. Sprzedaż wszystkich wearables sięgnie 274,6 mln sztuk i będzie o ponad 42 mln wyższa niż w 2015 r.

Wearables to potężny rynek, przynoszący krociowe zyski. Według Gartnera sprzedaż tych produktów wygeneruje w tym roku 28,7 mld dolarów zysku, z czego 11,5 mld będą stanowiły smartwatche. „Szacuje się, że w latach 2015–2017, smartwatche osiągną wzrost popularności wśród konsumentów o 48 proc. To efekt wprowadzenia do sprzedaży Apple Watch i popularyzacji noszenia galanterii elektronicznej. Inteligentne zegarki mają największy potencjał sprzedażowy i do 2019 r. ich rynek będzie wart ok. 17,5 mld dol.” – prognozuje Angela McIntyre, research director w Gartner.

Dużym zainteresowaniem będą cieszyły się również wszelkiego rodzaju elektroniczne narzędzia wspomagające osoby aktywne fizycznie. Wliczają się w to smartbandy, inteligentne ubrania, pasy piersiowe (mierzące tętno), zegarki sportowe i innego rodzaju monitory fitness. Będzie się tak działo również z powodu większego nacisku rządów na różnego rodzaju programy prozdrowotne. „Spośród wszystkich urządzeń zaliczanych do galanterii dla aktywnych, zegarki sportowe będą jedną z kategorii, które utrzymają swoją średnią cenę detaliczną w ciągu najbliższych kilku lat” – dodaje Angela McIntyre. „Biegacze, rowerzyści i inni miłośnicy wysiłku będą chętniej wybierać zaawansowane zegarki sportowe niż smartwatche ze względu na prostotę obsługi, intuicyjny interfejs i możliwości, które o wiele bardziej odpowiadają potrzebom sportowców”.

Chociaż wielkość światowego rynku inteligentnych opasek w 2015 r. była zbliżona do smartwatchy, to inteligentne zegarki czeka świetlana przyszłość ze względu na mnogość funkcji (w większości przypadków tożsamych ze smartbandami). Dostawcy jednak starają się wykroić większą część tortu, wzbogacając opaski o nowe funkcjonalności – płatności mobilne oraz informacje dotyczące zdrowia (wzrost znaczenia telemedycyny).

Kolejną kategorią szybko rozwijającą się na rynku wearables są urządzenia z kategorii Head Mounted Displays (HMD) – takie jak Oculus Rift. „Producenci filmowi i realizatorzy transmisji sportowych będą poszerzać tradycyjne treści poprzez HMD w celu ulepszenia doświadczeń odbiorców dzięki tworzeniu interaktywnych wirtualnych imprez i atrakcji, które czynią treści bardziej osobistymi” – mówi Brian Blau, research director w Gartner.

HMD będzie także chętniej stosowane przez firmy. Analitycy szacują wzrost użycia tych sprzętów dla biznesu w 2018 r. o 26 proc. Przedsiębiorcy zdecydują się na wykorzystanie tych urządzeń przez pracowników do wykonywania zadań takich jak naprawa produktów, ich kontrola i konserwacja. Head Moundted Displays będą używane do przeglądania instrukcji i wskazówek od przełożonych, jednocześnie umożliwiając pracę bez angażowania obu rąk.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ