Ponad milion klientów zdecydowało się na zakup gogli do wirtualnej rzeczywistości, współpracujących z PlayStation. 

Japoński producent podał, że sprzedaż gogli do VR przekroczyła oczekiwania koncernu. Czy zatem milion nabywców okularów na tle użytkowników Play Station to dużo? I tak i nie. Biorąc pod uwagę fakt, że premiera zestawu miała miejsce w październiku zeszłego roku, można powiedzieć, że sprzedaż miliona sztuk zajęła mniej niż rok. Jednak stanowi zaledwie 6 proc. użytkowników konsoli, a więc potencjał jest. Patrząc na to jeszcze z innej strony – kto nie chciałby pozyskać milion użytkowników w 7 miesięcy?

Rynek VR poddajemy szczegółowej analizie już w najbliższym numerze Connected Life (zamów prenumeratę) i jak z niej wynika, dzisiaj to już nie tylko gry. I mimo, że Sony zapowiada wypuszczenie kilku nowych, dużych tytułów jeszcze w 2017 roku, to równie duży, jeśli nie większy potencjał zastosowania VR jest w biznesie (chociaż Sony o tym nie wspomina, skupiając się na grach). Coraz częściej zauważają go również polskie firmy, tworząc rozwiązania usprawniające procesy biznesowe oraz zwiększające sprzedaż, właśnie dzięki zastosowaniu gogli do wirtualnej rzeczywistości.

Wracając do Sony, warto zauważyć, że osiągnięty wynik stawia firmę w jednym szeregu z HTC Vive czy Oculus Rift, jednak wciąż całej trójce daleko do lidera rynku, jakim jest Samsung ze swoim produktem Gear VR, którego sprzedaż przekroczyła już ponad 5 milionów sztuk. Jednak jak mówi Shawn Layden, Prezes Sony Interactive Entertainment America, „Cały czas staramy się jak najdokładniej zrozumieć, czego konsumenci oczekują od tego rozwiązania. Póki co, ciężko jest cokolwiek przewidywać”. Słowa te są potwierdzeniem faktu, iż rynek VR dopiero się kształtuje i nikt nie wie, jak będzie wyglądał w najbliższej przyszłości. Mimo, że firmy analityczne przewidują jego wzrost.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ