W czasach, kiedy podstawowym narzędziem niemal każdego pracownika, a z pewnością już tego na średnim i wyższym szczeblu menedżerskim, jest smartfon – dobrze byłoby, aby był on częścią tożsamości wizualnej firmy.

Oklejone samochody służbowe, logotypy, bannery, flagi, ściany w jedynie słusznych kolorach – to tylko niektóre elementy składające się na wizerunek firmy. Z jednej strony po to, by klienci i otoczenie zewnętrzne miało świadomość istnienia wokół nich takiej firmy, a z drugiej, by również sami pracownicy czuli się jej częścią.

Dzisiaj technologia pozwala także na proces personalizacji nawet smartfona. Dzięki platformie Knox oferowanej przez Samsunga, każdy telefon może stać się elementem ściśle kojarzonym z marką. Począwszy od tapety, bądź logotypu, kończąc na aplikacjach firmowych/korporacyjnych. Co więcej, platforma oddziela świat prywatny od służbowego, który zamknięty jest w bezpiecznym Knox Workspace. Ta przestrzeń może zaś być zarządzana przez pracodawcę za pomocą jednego z rozwiązań MDM (Mobile Device Management). W raporcie „Bezpieczeństwo Urządzeń Mobilnych: Porównanie Platform”, sporządzonym przez firmę Gartner, Samsung Knox okazał się najbardziej niezawodną platformą bezpieczeństwa w każdej kategorii, a w zakresie kontroli bezpieczeństwa branego pod uwagę otrzymał ocenę „Strong”.

– Opracowaliśmy rozwiązanie pod nazwą Samsung Knox, które całkowicie zmienia reguły gry. Dostosowuje się do zmian w życiu zawodowym. Na swoim telefonie można mieć wszystko i będzie to całkowicie chronione, a w razie potrzeby odłączane. Drugą kwestią jest dyslokacja zasobów. Ludzie posługują się różnymi urządzeniami. Dzięki Samsung Knox możemy obsługiwać 10 tys. urządzeń, milion urządzeń, tak jakby to było jedno urządzenie, z tego samego punktu – przekonuje Maxime Guirauton, dyrektor marketingu w dziale B2B Samsung Electronics w Europie.

Rozwiązania typu Samsung Knox będą szczególnie istotne w najbliższych latach. Szacuje się, że do 2020 roku wzrośnie liczba osób samozatrudnionych. A to oznacza, że po pierwsze trzeba będzie jeszcze lepiej chronić dane na urządzeniach przez nich użytkowanych, a po drugie – w każdy możliwy sposób próbować zwiększać poczucie więzi z firmą. Jeśli coraz bardziej upowszechni się formuła pracy zdalnej, identyfikacja pracownika z firmą będzie znacznie trudniejsza. A to wyzwanie stojące zarówno przed działami HR, jak i osobami odpowiedzialnymi za zakup technologii do firm.

PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykułMorawiecki: chciałbym zrobić z cybersecurity naszą nową narodową kompetencję
Następny artykułFake news jako narzędzie cyberpropagandy
Niezależny ekspert w branży usług lokalizacyjnych i nawigacyjnych z kilkunastoletnim doświadczeniem. Posiada bogatą wiedzę oraz doskonałą znajomość krajowego i światowego rynku związanego z usługami „connected”, w tym M2M i IoT. Jest pomysłodawcą oraz założycielem portalu lokalizacja.info, magazynu Connected Life, Connected Business Life, organizatorem cyklu konferencji z serii Connected Life Business Events: Navigation Trends, Geomarketing Forum, Telematics Forum, Connected Health czy Connected Insurance. Prowadzi także w działalność doradczą dla firm z sektora M2M/IoT.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ