Grupa Lenovo poinformowała o swoich wynikach za drugi kwartał roku finansowego zakończony 30 września 2017 r. Na 5-procentowy wzrost przychodów ma wpływ Jedi Challenges — nowy produkt rzeczywistości rozszerzonej na motywach Gwiezdnych Wojen.

O tym, że rozszerzona oraz wirtualna rzeczywistość napędza branżę gamingową mówi się od dawna. Teraz zaczynają to potwierdzać wyniki sprzedaży. Lenovo pokazuje, że wzrost przychodów z kwartału na kwartał uzyskano z wszystkich trzech głównych obszarów działalności firmy: centra danych, urządzenia mobilne oraz komputery PC i urządzenia inteligentne.

To właśnie do tej trzeciej kategorii zalicza się zestaw Star Wars: Jedi Challenges – nowy produkt rzeczywistości rozszerzonej na motywach Gwiezdnych Wojen, który zapewnia fanom tej serii nieosiągalne dotychczas wrażenia. Dostępny w tym sezonie świątecznym zestaw Jedi Challenges obejmuje działające ze smartfonem gogle AR Lenovo Mirage AR, kontroler-miecz świetlny (Lightsaber Controller), lokalizator (Tracking Beacon) oraz wiele godzin gry w świecie Gwiezdnych Wojen. Liczba zamówień w przedsprzedaży napawa dużym optymizmem.

Co jeszcze miało wpływ na wzrost przychodów Lenovo?

Nowe telefony Moto osiągają dobre wyniki na wszystkich kluczowych rynkach, dlatego dział Mobile Business Group (MBG) Lenovo również odnotował wzrost obrotów w ujęciu rok do roku, wysoką dynamikę dostaw w Zachodniej Europie, Ameryce Północnej i Ameryce Łacińskiej, a także wysoki ogólny wzrost przychodów, już trzeci kwartał z rzędu.

Dział PC/Smart Devices Group (PCSD) Lenovo, który utrzymał rentowność we wszystkich regionach i odnotował rekordowy udział w rynku na poziomie 21,3% w regionie Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki, wprowadził na rynek Star Wars: Jedi Challenges — nowy produkt rzeczywistości rozszerzonej we współpracy z firmą Disney — i obchodził na zakończenie kwartału 25. jubileusz słynnego ThinkPada.

Firma Lenovo sfinalizowała ponadto umowę o joint venture z Fujitsu, w ramach której obie firmy będą wykorzystywać globalny potencjał handlowy, badawczo-rozwojowy i produkcyjny oraz obsługę klientów Fujitsu, a także międzynarodową skalę i obecność Lenovo na rynkach całego świata.

Lenovo korzysta z okazji do dynamicznego wzrostu oraz partnerskiej współpracy, szczególnie na kluczowych rynkach. Nowa spółka joint venture umocni Lenovo na pozycji lidera w segmencie PC na całym świecie i przyczyni się do dalszego wzrostu rentowności firmy.

Zysk brutto firmy wzrósł o 0,3% w ujęciu rok do roku do poziomu 1,6 mld USD, co stanowi poprawę o 18,2% w ujęciu kwartał do kwartału. Marża brutto nieco wzrosła z kwartału na kwartał do poziomu 13,7%. Zysk operacyjny wzrósł o 94 mln USD w ujęciu kwartał do kwartału. Podstawowy zysk na akcję wyniósł 1,26 centa USD czyli 9,85 centa hongkońskiego. Rada Dyrektorów Lenovo ustaliła zaliczkę na poczet dywidendy w wysokości 6 centów hongkońskich za akcję.

PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykułUsage-Based Insurance to dobry rynek dla polskich dostawców map
Następny artykułKingston komentuje sprawę zagubionego pendrive
Niezależny ekspert w branży usług lokalizacyjnych i nawigacyjnych z kilkunastoletnim doświadczeniem. Posiada bogatą wiedzę oraz doskonałą znajomość krajowego i światowego rynku związanego z usługami „connected”, w tym M2M i IoT. Jest pomysłodawcą oraz założycielem portalu lokalizacja.info, magazynu Connected Life, Connected Business Life, organizatorem cyklu konferencji z serii Connected Life Business Events: Navigation Trends, Geomarketing Forum, Telematics Forum, Connected Health czy Connected Insurance. Prowadzi także w działalność doradczą dla firm z sektora M2M/IoT.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ