Inteligentne żarówki to już nie nowość na polskim rynku. Dlatego coraz mniej dziwi fakt, że kolejni producenci wchodzą w ten segment rynku. Przed wakacjami swoją ofertę o tego typu produkty rozszerzył TP-Link.

Co można więc zrobić za pomocą aplikacji Kasa od TP-Link? Podobne rzeczy, co porównywalnymi rozwiązaniami, a więc: dostosować jasność i kolory oświetlenia, zapisać ulubione ustawienia jako sceny, stworzyć harmonogramy czy śledzić zużycie energii. Żarówki nie wymagają dodatkowych urządzeń, wystarczy połączyć je z domową siecią bezprzewodową.

I o ile cały czas wydaje się, że konsumenci nadal jeszcze nie rozumieją potrzeby stosowania rozwiązań z zakresu smart home, to o tyle coraz tańsze ceny i większa funkcjonalność pozwala mieć nadzieję, że powoli ten trend będzie się odwracał. To tak, jak dzisiaj większość kierowców nie wyobraża sobie dłuższej podróży bez nawigacji. A jeszcze 10 lat temu było zgoła inaczej. Czy zatem dostawcy rozwiązań z zakresu smart home będą musieli czekać aż dekadę? Raczej nie – jak wskazują badania Berg Insight, konsumenci coraz chętniej sięgają po technologie ułatwiające im codzienne funkcjonowanie. Wciąż dużą barierą są jednak nie tylko koszty, lecz również brak świadomości istnienia tychże rozwiązań i lęk przed pierwszym skorzystaniem. Być może szybko minie, jeśli okaże się, że zaśnięcie przy zapalonym świetle, wcale nie powoduje faktu, iż będzie się ono świeciło do rana.

Cena żarówek uzależniona jest od ich funkcjonalności. Te z podstawową można już nabyć za niespełna 150 zł. Warto zainwestować choć tyle na początek przygody z domem inteligentnym. Później już tak tanio nie będzie. Im dalej w las, tym ciemniej. Drożej znaczy.

PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykuł6 wskazówek zwiększających poziom cyberbezpieczeństwa w IoT
Następny artykułZobacz, jak wygląda praca w jednym z bardziej inteligentnych biurowców na świecie
Niezależny ekspert w branży usług lokalizacyjnych i nawigacyjnych z kilkunastoletnim doświadczeniem. Posiada bogatą wiedzę oraz doskonałą znajomość krajowego i światowego rynku związanego z usługami „connected”, w tym M2M i IoT. Jest pomysłodawcą oraz założycielem portalu lokalizacja.info, magazynu Connected Life, Connected Business Life, organizatorem cyklu konferencji z serii Connected Life Business Events: Navigation Trends, Geomarketing Forum, Telematics Forum, Connected Health czy Connected Insurance. Prowadzi także w działalność doradczą dla firm z sektora M2M/IoT.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ