Przyjęło się twierdzić, że targi elektroniki konsumenckiej pokazują to, co będzie w najbliższych latach rządzić poszczególnymi kategoriami produktowymi. Tak jest w przypadku CES Las Vegas i tak mogłoby być w przypadku IFA Berlin.

A gdyby rzeczywiście tak było, to warto w najbliższym czasie postawić na mHealth i telemedycynę. Otóż podczas tegorocznej edycji, technologia w zdrowiu zaczęła być coraz bardziej widoczna. Oczywiście nie tak, jak kategoria Smart Home (cała hala), ale w przypadku domu inteligentnego jest już na tyle ciasno na rynku, że lepiej zainwestować pieniądze w zdrowie. Z tego samego założenia wychodzi Orange, który 8 listopada 2017 roku organizuje zamkniętą tylko dla swoich Partnerów Biznesowych i środowiska medycznego konferencję, poświęconą rynkowi mHealth i telemdycyny. Bez obaw – mamy kilka zaproszeń (szczegóły: pawel.kacperek@clcg.pl). Więcej na temat tego wydarzenia napiszemy już w tym tygodniu, tymczasem zostańmy na moment w Berlinie.

Ale zanim jeszcze do tego dojdziemy – kolejny przykład z naszego podwórka. Powstała ponad 2 lata temu Fundacja Smart Health – Zdrowie w 3D, jest beneficjentem już kilku projektów z zakresu telemedycyny. Z informacji, jakie docierają do naszej redakcji wynika, że niemal nieustannie poszukuje podmiotów technologicznych, kierujących swe rozwiązania w sektor zdrowotny. Worek z pięniędzmi publicznymi na telemedycynę czy teleopiekę nad osobami starszymi właśnie się rozwiązał. Pytanie, czy wszyscy potrafią po niego sięgnąć. Również w ramach Connected Life Poland coraz częściej pomagamy firmom z obszaru Connected Health łączyć się ze środowiskiem medycznym i biznesem. Jeśli macie więc produkt, ale brakuje przysłowiowego gwoździa do trumny, by zawojować nim rynek – zgłoście się do nas. Z chęcią pomożemy: pawel.kacperek@clcg.pl

Co ciekawego na rynku mHealth?

Wracając jednak do Berlina i targów IFA, to słowo determinujące produkty z zakresu mHealth jest jedno. Ładne. Tak, wreszcie produkty zdrowotne zaczynają wyglądać, jak produkty Apple. Mają cieszyć oko, a później zaskakiwać funkcjonalnością. I to powoli zaczyna być domena wielu firm. Niestety jeszcze nie z Polski.

Jeżeli chodzi zaś o rynek międzynarodowy, wręcz nie można było przejść obojętnie obok firmy iHealth, która poza ładnie zaprojektowanymi urządzeniami dla pacjenta oferuje cały ekosystem związany z digital health. Pod nazwą „iHealth Next” kryje się platforma, będąca kompleksowym rozwiązaniem dla pacjentów, których celem jest poprawa swojego zdrowia za pomocą technologii. Zatem ze wspomnianymi już urządzeniami, dostępna jest również platforma internetowa, aplikacje monitorujące zadane parametry, zarządzanie danymi medycznymi, a także możliwość integracji z innymi systemami, na przykład oferowanymi przez placówki zdrowia.

Co ciekawe, w segment związany ze zdrowiem wchodzi doskonale znana niemal wszystkim Polakom – Nokia. Podczas targów można było zobaczyć kilka jej produktów, m.in. ciśnieniomierze. Oczywiście współpracujące z aplikacją mobilną. Poza tym Nokia Health oferuje też inteligentne termometry, gdzie zapis temperatury przechowywany jest również w aplikacji mobilnej. Podobnie sytuacja wygląda z inteligentną wagą.

W dobie mody na bycie fit, nie mogło również zabraknąć produktów poprawiających sylwetkę. I tak na przykład InnoEssentials International zaprezentowało urządzenie o nazwie Silk`n ReShape – redukujące nadmiar wagi i poprawiające wygląd. Przynajmniej w teorii. Grunt, że rynek się robi.

Podsumowując, na tegorocznych targach IFA w Berlinie zaprezentowano łącznie 254 produkty z kategorii Digital Health. Część z nich jest już oferowana na rynkach europejskich, część to koncepty lub startupy szukające inwestorów. W każdym razie rynek mHealth rośnie i nie można już obok niego przechodzić obojętnie. A jak on wygląda w Polsce? To będzie można zobaczyć już podczas targów IoT Poland Show, gdzie zostanie zbudowana specjalna strefa, tylko dla firm z obszaru telemedycyny i mHealth.

 

PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykułSmart TV – El Dorado dla deweloperów?
Następny artykuł100 tys. polis komunikacyjnych opartych o UBI do końca 2018 w Polsce. To wciąż możliwe
Niezależny ekspert w branży usług lokalizacyjnych i nawigacyjnych z kilkunastoletnim doświadczeniem. Posiada bogatą wiedzę oraz doskonałą znajomość krajowego i światowego rynku związanego z usługami „connected”, w tym M2M i IoT. Jest pomysłodawcą oraz założycielem portalu lokalizacja.info, magazynu Connected Life, Connected Business Life, organizatorem cyklu konferencji z serii Connected Life Business Events: Navigation Trends, Geomarketing Forum, Telematics Forum, Connected Health czy Connected Insurance. Prowadzi także w działalność doradczą dla firm z sektora M2M/IoT.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ