Ponad 200 gości, panel dyskusyjny oraz prelekcje poświęcone rozwiązaniom dla biznesu i reklamy. Tak wyglądała pierwsza w Polsce konferencja poświęcona geomarketingowi – „Geomarketing Now”, której hasłem przewodnim było pytanie „Jak zmonetyzować dane geoprzestrzenne o klientach?”

W wydarzeniu zorganizowanym 3 grudnia 2014 r. w Warszawie przez redakcję magazynu Connected Life wzięli udział przedstawiciele kilkudziesięciu największych na naszym rynku korporacji oraz firm dostarczających technologie i rozwiązania stosowane w analizach danych geoprzestrzennych na rzecz geomarketingu. Konferencja podzielona została na dwa bloki: „Rozwiązania dla biznesu” i „Reklama geotargetowana”, przy czym częścią wspólną były panel dyskusyjny poświęcony zarabianiu na informacji geoprzestrzennej oraz prelekcja Dieter’a Wallmann’a – Senior Poduct Manager’a w HERE – na temat mapowych aplikacji desktopowych i mobilnych firmy i ich zastosowań w geomarkteingu.

Wśród poruszanych tematów znalazły się zagadnienia związane z wykorzystaniem geomarketingu w promocjach sprzedażowych, analizami potencjału sprzedażowego w poszczególnych branżach przedstawionych na mapach czy coraz wyraźniej rysującemu się trenowi Connected Shopping. W ramach panelu dyskusyjnego zaproszeni prelegenci dyskutowali o potencjale reklamy geotargetowanej, a także możliwościach pozyskiwania i wymiany danych geoprzestrzennych. Padły przy tym postulaty, by firmy, które na co dzień agregują informacje o zachowaniach użytkowników i ich położeniu, udostępniały informacje firmom  dokonującym analiz.

Ogromnym zainteresowaniem cieszyła się prelekcja radcy prawnego Google Polska i członka zarządu Stowarzyszenia Administratorów Bezpieczeństwa Informacji – Michała Kaczorowskiego. Skupił się ona na ramach prawnych regulujących przetwarzanie danych geolokalizacyjnych – obecnie i w przyszłości – oraz wymogach prawnych związanych ze stosowaniem geomarketingu.

„Geomarketing Now okazało się pierwszą, a zarazem największą konferencją w Polsce poświęconą branży. Szczególnie cieszy fakt, że udało nam się na niej zgromadzić ponad 200 osób oraz znakomite grono ekspertów, którzy żywiołowo dyskutowali o trendach oraz przyszłości branży. Już dzisiaj wiemy, że Geomarketing Now nie był jednorazowym wydarzeniem, lecz będzie cyklicznym eventem, na stałe wpisanym w kalendarz sektora. Następna konferencja w przyszłym roku, ale wcześniej mogę już zaprosić na Connected Breakfasts, czyli śniadania z geomarketingiem” – mówi Paweł Kacperek, prezes Connected Life Communication Group i redaktor naczelny Connected Life Magazine.

Konferencja Geomarketing Now jest częścią projektu Connected Life Magazine – pierwszego w Polsce magazynu, który poświęcony jest m.in. takim zagadnieniom jak Smart City, Smart Home, mHealth czy Connected Shopping, którego elementem jest geomarketing.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ