Jak poznać klienta? Jak dobrać najlepszą lokalizację placówki? Jak zwiększyć sprzedaż i zyski? Odpowiedzi na te pytania padły podczas III edycji Geomarketing Forum, która odbyła się 25 października w Warszawie.

Geomarketing Forum to największe w Polsce wydarzenie poświęcone branży geomarketingowej, podczas którego spotykają się dwie grupy: dostawcy rozwiązań i narzędzi geomarketingowych oraz ich klienci. W zeszłorocznym wydarzeniu zorganizowanym przez redakcję Connected Life Magazine udział wzięli przedstawiciele m.in. branży telekomunikacyjnej, retail, ubezpieczeniowej, bankowej, motoryzacyjnej, analitycznej, GIS czy administracji publicznej i środowisk naukowych.

Ogromne zainteresowanie wzbudziła prelekcja przedstawicieli PwC poświęcona temu, jak nowe technologie – beacony, mogą wpłynąć na wzrost zainteresowania placówką handlową, w tym wypadku salonem sprzedaży samochodów. Równie ciekawe przykłady przytaczał Michał Krauze z T-mobile, pokazując, że dzięki wykorzystaniu infrastruktury operatora telekomunikacyjnego można lepiej poznać zachowania swoich klientów, a w konsekwencji generować większą sprzedaż. Dzisiaj wciąż niewiele osób zdaje sobie sprawę z faktu, jak ogromny potencjał drzemie w możliwościach T-mobile w obszarze geomarketingu. Pozostając na chwilę przy wątku telekomunikacyjnym, warto zwrócić uwagę na to, co mówił dr Dominik Batorski, który na kilku przykładach pokazał, jak dane przestrzenne pozwalają zmniejszyć ryzyko inwestycji telekomunikacyjnych.

O tym, że jesteśmy lokalni przekonywał Marek Turlejski z DataWise. Mówił także, jak na tym fakcie można zarobić i co więcej, jakie ważne informacje dla prowadzonego biznesu można z tego czerpać. Z badań wynika, że chętniej dokonujemy zakupów lokalnie, jak również preferujemy wybór kawiarni znajdujących się w okolicy. A skoro o kawiarniach i restauracjach mowa, to Jarosław Giero z WIGeoGIS na przykładzie projektu dla AmRestu pokazywał, że w branży gastronomicznej można wygrywać czasem dostawy. Aby jednak wiedzieć, ile on zajmie – należy posiłkować się danymi GIS. Dzięki nim możliwe jest także zdefiniowanie obszaru, na którym da się zarobić. „Mamy w swojej ofercie mechanizm GIS, który analizuje i wizualizuje przepływ pieniądza. Dzięki niemu możemy optymalizować procesy biznesowe” – przekonywał Michał Kruczkowski z Esri Polska.

Kolejna edycja Geomarketing Forum już w październiku 2017.

Artykuł ten wraz z fotorelacją z Geomarketing Forum 2016, został opublikowany w numerze styczeń/luty 2017 Connected Life Magazine. Zamów prenumeratę: http://clcg.pl/kup-magazyn

ZOSTAW ODPOWIEDŹ