Grupy przestępcze coraz częściej stosują fałyszwe informacje w celu wprowadzenia opinii publicznej w błąd. Proces ten bazuje na trzech filarach – motywacji, odpowiednich narzędziach i usługach oraz mediach społecznościowych, które umożliwiają rozpowszechnianie fałszywych wiadomości i sukces takiej kampanii. 

Jak wynika z raportu Trend Micro The Fake News Machine, to właśnie wykorzystanie sieci społecznościowych daje cyberprzestępcom nowe możliwości i pozwala na rozprzestrzenianie się fałszywych informacji w błyskawicznym tempie. Według Pawła Malaka, Dyrektora Regionalnego ds. Sprzedaży w Trend Micro, wprowadzenie opinii publicznej w błąd, może mieć tragiczne skutki. Fałszywe informacje mają wielką siłą oddziaływania zarówno w polityce, jak i w biznesie – bezpośrednio wpływają na reputację osób czy firm. Przykładem ostatnich akcji cyberprzestępców jest kampania skierowana przeciwko Światowej Agencji Antydopingowej oraz cyberataki podczas wyborów prezydenckich we Francji i w Stanach Zjednoczonych.

 Najnowszy raport firmy Trend Micro The Fake News Machine zawiera pogłębioną analizę działania propagandy internetowej i pokazuje, jak zarabiają na niej cyberprzestępcy. Władze i serwisy społecznościowe aktywnie walczą z rozpowszechnianiem fałszywych wiadomości, jednak każdy użytkownik internetu również może odróżnić informacje prawdziwe od tych propagandowych. Fałszywe wiadomości mają kilka cech charakterystycznych, takich jak: sensacyjne nagłówki, podejrzane domeny internetowe udające adresy prawdziwych serwisów informacyjnych, błędy w zakresie pisowni, wyraźnie retuszowane zdjęcia i grafiki, brak dat publikacji czy brak informacji o autorze.

PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykułNiech telefon pracowników będzie częścią corporate identity
Następny artykułUBI przewróci rynek ubezpieczeń do góry nogami
Niezależny ekspert w branży usług lokalizacyjnych i nawigacyjnych z kilkunastoletnim doświadczeniem. Posiada bogatą wiedzę oraz doskonałą znajomość krajowego i światowego rynku związanego z usługami „connected”, w tym M2M i IoT. Jest pomysłodawcą oraz założycielem portalu lokalizacja.info, magazynu Connected Life, Connected Business Life, organizatorem cyklu konferencji z serii Connected Life Business Events: Navigation Trends, Geomarketing Forum, Telematics Forum, Connected Health czy Connected Insurance. Prowadzi także w działalność doradczą dla firm z sektora M2M/IoT.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ