Ubezpieczyciel zdobył nagrodę w kategorii „Bankowość i Finanse” w konkursie organizowanym przez Computerworld. Kapituła doceniła przede wszystkim wdrożenie iHestii – rozwiązania, z którego w rok po prezentacji korzysta ponad 11 tysięcy agentów ubezpieczeniowych. Nie zapomniano także o usłudze ubezpieczeń komunikacyjnych opartych o telematykę – ofercie YU! wprowadzonej wspólnie z Yanosikiem.

iHestia to rozwiązanie realizowane wspólnie z partnerami – ATENĄ i Logisferą Novą. Usługa dostarcza produkty szyte na miarę od podstawowej do kompleksowej ochrony, której zakres klient uzgadnia ze swoim opiekunem. Umożliwia przeprowadzenie większości operacji w trybie rzeczywistym, bez konieczności wypełniania większości niezbędnych dotychczas dokumentów czy uzyskiwania zgód z centrali. Ubezpieczyciel umożliwia w ten sposób przejęcie przez pośredników 80% wszystkich operacji związanych ze sprzedażą i obsługą. Ta zmiana już się dokonuje i obecnie już tylko przy co trzeciej operacji wymagane jest zaangażowanie ubezpieczyciela.

Dzięki iHestii agenci mają okazję zmienić swój model biznesowy. To rozwiązanie w centrum operacji stawia pośrednika ubezpieczeniowego, który ma możliwość zainicjowania trójstronnego dialogu między nim, klientem i ubezpieczycielem.

– iHestia umożliwiła agentom przejście od roli sprzedawcy do doradcy. Wyposażyliśmy agenta w dodatkowe uprawnienia, które skracają dystans w procesach ubezpieczeniowych. W iHestii zebraliśmy wszystkie najlepsze doświadczenia i zamknęliśmy je w jednym rozwiązaniu, które stało się platformą do rozwoju kolejnych technologii. W tej chwili mamy rozpoczęty kolejny projekt – Jupiter, który opiera się na platformie technologicznej iHestii – mówi Bartosz Dołkowski, dyrektor zespołu projektowego iHestia.

O przyszłości ubezpieczeń

Nie da się ukryć, że najbliższe lata w rozwoju ubezpieczeń stoją pod znakiem technologii. Coraz śmielej wkraczająca telematyka i usługi typu Usage-Based Insurance, to dopiero przedsmak tego, co przyniesie najbliższy okres i rozwój Internet of Things. Już coraz częściej mówi się o zjawisku Internet of Insurance. A to hasło mówi samo za siebie. Zdaje się to potwierdzać również Damien Haustein, odpowiedzialny za IT dyrektor Biura Rozwoju ERGO Hestii, który mówi:

– W niedalekiej przyszłości ubezpieczyciele, nie tylko my, będą firmami technologicznymi. Za chwilę będziemy udostępniać pojemność ubezpieczeniową, integrować się z innymi partnerami, to będzie odbywało się cyfrowo. My konsekwentnie do tego dążymy. Digitalizacja jest częścią naszej strategii biznesowej. Jeśli zadać pytanie, kto jest u nas liderem transformacji, to odpowiemy, że jest nim Prezes Zarządu. To pokazuje, jak duża jest świadomość znaczenia technologii. Jeśli mówimy o naszych rozwiązaniach IT, to trzeba powiedzieć, że IT od początku jest istotną częścią naszej firmy. Priorytetowo wyeliminowaliśmy procesy manualne, papier. Byliśmy jednym z pionierów w pełni on-linowego podejścia do środowiska pracy agentów. Takie mamy fundamenty do dalszego rozwoju w nowej rzeczywistości. Zarząd popycha całą organizację w kierunku bardziej cyfrowego świata, obecnie pozycjonujemy siebie coraz bardziej jako firma technologiczna. Nie wyobrażam sobie prowadzenia biznesu bez technologii, teraz to już jest nierozłączne. Jednocześnie pamiętamy, że agent pozostaje w centrum naszych operacji.


Przypominamy, że tematyka związana z technologiami i Internet of Things w sektorze ubezpieczeniowym będzie gościć podczas tegorocznych targów Internet of Things – IoT Poland Show, na które już dziś gorąco zapraszamy.

PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykułToyota i NTT stworzy roboty domowe
Następny artykułNajwiększą wartość mają firmy technologiczne. Sprawdź, jakie
Niezależny ekspert w branży usług lokalizacyjnych i nawigacyjnych z kilkunastoletnim doświadczeniem. Posiada bogatą wiedzę oraz doskonałą znajomość krajowego i światowego rynku związanego z usługami „connected”, w tym M2M i IoT. Jest pomysłodawcą oraz założycielem portalu lokalizacja.info, magazynu Connected Life, Connected Business Life, organizatorem cyklu konferencji z serii Connected Life Business Events: Navigation Trends, Geomarketing Forum, Telematics Forum, Connected Health czy Connected Insurance. Prowadzi także w działalność doradczą dla firm z sektora M2M/IoT.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ