Poczta Polska konsekwentnie powiększa swój udział w rynku KEP. Do zajęcia numeru jeden ma przyczynić się umowa podpisana z Allegro. Ważna szczególnie teraz, przed falą zakupów  świątecznych.

Poczta Polska obecnie obsługuje ok. 60% wysyłek realizowanych przez Allegro. Dzięki umowie podpisanej w tym miesiącu, skala ta zwiększy się osiągając 1 500 000 przesyłek rocznie. Grzegorz Kurdziel, Członek Zarządu PP podkreśla, że w chwili obecnej narodowy operator pocztowy dysponuje około 7 tysiącami punktów odbioru paczek, na co składa się ponad 4 tysiące punktów własnych, 1000 stacji benzynowych PKN Orlen i prawie 2 000 placówek Ruchu. Jest to największa sieć typu Click & Collect w Polsce, a strategia Poczty Polskiej zakłada dalsze zwiększanie liczby punktów odbioru przesyłek – w 2017 r. ma być ich już 10 tys. I pomyśleć, że jeszcze kilka lat temu paczkomaty InPostu mogły spędzać sen z powiek zarządowi Poczty Polskiej.

Według oczekiwań Poczty Polskiej współpraca z Allegro przyniesie jej korzyści w wysokości kilkunastu milionów złotych rocznie. Pozwoli także na umocnienie dotychczasowej pozycji lidera rynku sprzedaży elektronicznej oraz sięgnięcie po miano największej firmy kurierskiej działającej w Polsce.

PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykułSpy Shop wprowadza do sprzedaży zegarek dziecięcy z lokalizatorem GPS
Następny artykułTelematics Forum już jutro
Niezależny ekspert w branży usług lokalizacyjnych i nawigacyjnych z kilkunastoletnim doświadczeniem. Posiada bogatą wiedzę oraz doskonałą znajomość krajowego i światowego rynku związanego z usługami „connected”, w tym M2M i IoT. Jest pomysłodawcą oraz założycielem portalu lokalizacja.info, magazynu Connected Life, Connected Business Life, organizatorem cyklu konferencji z serii Connected Life Business Events: Navigation Trends, Geomarketing Forum, Telematics Forum, Connected Health czy Connected Insurance. Prowadzi także w działalność doradczą dla firm z sektora M2M/IoT.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ