Dr Barbara pozwoli zadbać o dietę Polakom i odchudzi Amerykanów

0

Dr Barbara to aplikacja mobilna, która w konsekwetny sposób uczy zmiany nawyków żywieniowych. Poznański startup celuje w połowę Polaków, a później wśród planów ekspansji jest USA oraz Europa Zachodnia.

Jak twierdzą przedstawiciele poznańskiego startupu, Polska jest w pierwszej piątce najbardziej otyłych narodów Europy. Problemem jest wciąż niska świadomość zdrowego żywienia i brak odpowiednich nawyków. Dzięki aplikacji Dr Barbara może powoli zacząć się to zmieniać. Tak jak Endomondo czy RunKeeper nauczyło Polaków uprawiania różnego rodzaju aktywności fizycznej, tak aplikacje z segmentu mHealth mogą zadbać o zdrową dietę. Rozwiązanie proponowane przez Dr Barbara zawiera szereg algorytmów, które na podstawie formularza zdrowia tworzą odpowiednio dopasowany zestaw posiłków. Ponadto, do jego najistotniejszych funkcjonalności należy lista zakupów, porady dietetyka i automatyczne przypomnienia o konieczności zjedzenia posiłku – brak nawyku regularności jedzenia jest typowym negatywnym przyzywczajeniem osób żyjących w XXI wieku. Oczywiście aplikacja oferuje możliwość śledzenia postępów odchudzania poprzez wykresy zmiany masy ciała oraz stanu zdrowia za pomocą badań laboratoryjnych.

Zarobić na diecie

Pomysł na biznes wydaje się prosty. Zespół drBarbara.pl razem z Eleonorą Burzyńską – córką lekarza, która po latach postanowiła iść w ślady ojca, pomagając ludziom w powrocie do zdrowia – opracowała skuteczną metodę umożliwiającą zmniejszenie epidemii chorób cywilizacyjnych zależnych od diety. Eleonora Burzyńska pochodzi z rodziny o długiej medycznej tradycji. Po ukończeniu szkoły wyższej, wbrew woli ojca, który chciał dla niej kariery lekarza, ukończyła podyplomowe studia MBA. Przez lata pracowała w mediach, zarządzając zespołami składającymi się z kilkudziesięciu specjalistów. W 2011 roku z powodzeniem wprowadziła polsko-hiszpańską spółkę na rynek giełdowy NewConnect, jednak mimo licznych sukcesów zawodowych nie czuła się spełniona. Jak twierdzi, brakowało jej poczucia, że to co robi, ma wymiar społeczny. Tak powstał pomysł na aplikację mobilną, która łączy nowe technologie oraz wiedzę medyczną.

Obserwując jak dobrze radzą sobie firmy oferujące odpowiednio dobrany catering, nie sposób oprzeć się wrażeniu, że na zdrowym odżywianiu da się zarobić. Quantum też ma taki plan. Aplikacja oferowana przez Dr Barbara nie jest bezpłatna. Do wyboru są trzy pakiety, różniące się funkcjonalnością i ceną. Od 67 zł za wersję podstawową, aż po 369 zł za najwyższy pakiet. To jednak nie wszystko. Istnieje możliwość wykupienia specjalnych kursów i szkoleń online, a z czasem z pewnością porad dietetyków. Biznes Plan spina się na tyle dobrze, że z początkiem sierpnia drBarbara.pl pojawiła się na platformie crowdfundingowej CrowdWay.pl, oferując niecałe 10% udziałów. Jednak w dniu dzisiejszym nie można już ich nabyć, gdyż całość została sprzedana. Spółce Quantum udało uzyskać się kwotę 214 608.98 zł od 37 inwestorów.

PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykułWyszukiwanie lokalne szczególnie popularne w wakacje
Następny artykuł7 powodów, dla których telematyka w ubezpieczeniach może pojawić się szybciej niż myślimy
Niezależny ekspert w branży usług lokalizacyjnych i nawigacyjnych z kilkunastoletnim doświadczeniem. Posiada bogatą wiedzę oraz doskonałą znajomość krajowego i światowego rynku związanego z usługami „connected”, w tym M2M i IoT. Jest pomysłodawcą oraz założycielem portalu lokalizacja.info, magazynu Connected Life, Connected Business Life, organizatorem cyklu konferencji z serii Connected Life Business Events: Navigation Trends, Geomarketing Forum, Telematics Forum, Connected Health czy Connected Insurance. Prowadzi także w działalność doradczą dla firm z sektora M2M/IoT.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ