Brytyjska firma telematyczna The Flow, poinformowała o pozyskaniu niebagatelnej inwestycji. 13 milionów funtów na rozwój usług opartych o Usage-Based Insurance.

Jeśli ktoś ma jeszcze wątpliwości, czy telematyka w ubezpieczeniach jest przyszłością sektora insurance, to chińska grupa inwestycyjna Fosun właśnie je rozwiewa. Jeżeli wykłada się 13 milionów funtów na stół firmy, która swój biznes adresuje w głównej mierze do ubezpieczycieli i firm motoryzacyjnych, nie można się mylić.

The Flow to młoda, zaledwie pięcioletnia firma, która już zdążyła pozyskać do swojego portfolio takich klientów jak AIG, RSA, Renault czy Nissan. Jak sami twierdzą, pomagają ubezpieczycielom przekształcić dotychczasowy – transakcyjny – model biznesowy na taki, który oparty jest na relacjach z klientami, analizie ich stylu jazy i potrzeb.

Mr. Liang Xinjun, CEO Fosun Group tak komentuje inwestycję: „Zainteresowanie Fosun sektorem ubezpieczeniowym dynamicznie wzrasta i się rozwija. Stworzyliśmy kompleksową platformę ubezpieczeniową i obecnie wdrażamy strategię, której InsurTech jest jednym z najważniejszych ogniw”.

Skupienie się takich firm jak The Flow na sektorze ubezpieczeniowym i motoryzacyjnym pokazuje, jak diametralnie zmienia się rynek telematyczny na świecie. Co prawda Wielka Brytania jest jednym z tych krajów, gdzie Usage-Based Insurance rozwija się najdynamiczniej, jednak to cenna wskazówka także dla polskich firm telematycznych, które jeszcze poza monitoringiem samochodów, wciąż nie widzą szerokiego rynku na innych polach.

Jeżeli interesujesz się tym tematem i chciałbyś dowiedzieć się więcej, już dzisiaj zapraszamy na kwietniową konferencję InsurTech Summit organizowaną przez redakcję Connected Life Magazine – http://clcg.pl/insurtech-summit

PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykułMrozom mówimy aplikacyjne NIE!
Następny artykułINRIX otwiera się na 20 dostawców, jednak brakuje tam Yanosika czy Audioteki
Niezależny ekspert w branży usług lokalizacyjnych i nawigacyjnych z kilkunastoletnim doświadczeniem. Posiada bogatą wiedzę oraz doskonałą znajomość krajowego i światowego rynku związanego z usługami „connected”, w tym M2M i IoT. Jest pomysłodawcą oraz założycielem portalu lokalizacja.info, magazynu Connected Life, Connected Business Life, organizatorem cyklu konferencji z serii Connected Life Business Events: Navigation Trends, Geomarketing Forum, Telematics Forum, Connected Health czy Connected Insurance. Prowadzi także w działalność doradczą dla firm z sektora M2M/IoT.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ