Robert Lewandowski kopiący piłkę w 4K, Wojciech Modest Amaro w towarzystwie piekarnika, Agnieszka Radwańska zachwycona okapem… Producenci rozwiązań z zakresu smart home stawiają na celebrytów. Znane osoby gwarantują przyciągnięcie uwagi. A o to przecież w reklamie chodzi.

Ambasadorów mają marki samochodowe, zegarkowe, kosmetyczne, odzieżowe… Wymieniać można długo, bo pomysł na celebrytę firmującego swoim nazwiskiem i twarzą produkt lub linię produktów nie jest nowy. Do świata tego jakiś czas temu wkroczyli producenci inteligentnych rozwiązań dla domu. Firmy chętnie decydują się na współpracę ze znanymi osobami, licząc na to, że skojarzenie ich z marką wpłynie na jej znajomość albo wizerunek. Powszechnie znana i szanowana postać występująca w reklamie pozwala się wyróżnić, przyciągnąć uwagę, wzmocnić wiarygodność przekazu kierowanego do konsumenta.

„W doborze celebryty do projektu, nie ma prostych decyzji. Wszystko zależy od celu jaki sobie stawiamy – jedne decyzje budują markę, trochę inne sprzedaż. Współpraca z artystą młodego pokolenia odbije się echem w mediach młodzieżowych, na wybranych portalach blogach i w danych środowiskach skomentują udział aktora, na innych muzyka lub plastyka. Dlatego też celebrity relations powinno być integralną częścią strategii firmy, nie zaś przypadkiem. To muszą być świadome decyzje” – mówi dr Piotr Turek, specjalista ds. celebrity relations.

Dodaje, że dobrze dobrana gwiazda może przyciągnąć uwagę mediów, a tym samym odbiorców. „Pamiętajmy też, że w przypadku nowych technologii nic nie pomaga tak w poznaniu jak samodzielne wypróbowanie. Tu również z pomocą przychodzą celebryci, bo stanowią łatwy do zapamiętania wyróżnik – widząc masę podobnych do siebie produktów w sklepie, sięgamy po te, które wyglądają znajomo lub coś o nich wiemy (a przynajmniej tak nam się wydaje) – np. „O to głośniki od dr. Dre!” lub „Taki sam telefon ma Rihanna” – wyjaśnia Turek.

Kto i na jakich celebrytów stawia reklamując rozwiązania connected w Polsce? Wybraliśmy kilka przykładów.

Lewandowski i Panasonic

„Lewy” promuje rozwiązania Panasonic od 2013 r. Początkowo firmował serię aparatów Lumix, a z czasem wziął pod swoje skrzydła także produkty z serii VIERA oraz inne urządzenia audio i video. W efekcie reklamuje m.in. telewizory z systemem Firefox OS. Platforma, w skład której wchodzi nowy interfejs my Home Screen 2.0, daje dostęp do aplikacji – od filmów na żądanie, pochodzących od najpopularniejszych partnerów, po gry. Przy okazji do smart TV można podłączać (kablem lub przez Wi-Fi) urządzenia takie jak: tablety, smartfony, komputery, odtwarzacze Blu-ray, karty SD i dyski USB. A mecze też da się oglądać – i to w 4K. O ile ktoś w ogóle nadaje je z taką rozdzielczością.

1399367419560

Amaro z Samsungiem

Samsung to nie tylko telefony i telewizory. To również sprzęt AGD. Najnowszą serię urządzeń o wymownej nazwie Chef Collection Koreańczycy przygotowali we współpracy z Samsung Club des Chefs — globalną inicjatywą kulinarną, w skład której wchodzą wyróżnieni przez przewodnik Michelin szefowie kuchni. Znaleźli się wśród nich m. in. Michel Troisgros, Elena Arzak i Davide Oldani. W Polsce kolekcję reklamuje Wojciech Modest Amaro. Wybór jest dość oczywisty, bo jego atelier jako jedyne w historii kraju otrzymało Gwiazdkę Michelin. A co jeszcze ważniejsze – Amaro to obecnie celebryta pierwszej wody, prowadzący program „Piekielna kuchnia” i członek jury w „Master Chef”.

Co zachwala Wojciech Modest? Między innymi piekarnik, którym można sterować przez WiFi za pomocą urządzenia mobilnego. Po co? By dostosować czas i temperaturę, sprawdzić ile czasu pozostało do końca pieczenia lub dostać powiadomienie o zakończeniu nagrzewania wstępnego. Dzięki połączeniu z internetem można też aktualizować oprogramowanie i powiększać już istniejącą bazę przepisów od szefów kuchni.

samsung_chef_collection_wojciech_modest_amaro

Radwańska z Amiką

Polska kobieca rakieta numer 1 od roku 2012 promuje rozwiązania marki Amica. „Agnieszka Radwańska pasuje do marki Amica, bo symbolizuje sukces, światowość i nowoczesność. Tak jak Agnieszka i my mamy nieszablonowe pomysły na innowacyjne i stylowe rozwiązania – ona na korcie, my w kuchni. Amica też musi walczyć z potężniejszymi zagranicznymi rywalami, ale potrafi utrzymać pozycję marki numer jeden w Polsce i zdobywać coraz większe udziały rynku za granicą. Agnieszka Radwańska może niejako posłużyć jako metafora marki Amica – mówi Krzysztof Rutkowski, Marketing Manager w Amica Wronki S.A.

Radwańska reklamuje na przykład piekarnik, w którym aplikacja umożliwia tworzenie własnej książki kucharskiej i przeniesienie jej za pomocą pen drive’a do pamięci urządzenia z serii Integra Smart. Przy okazji na wyświetlaczu piekarnika da się przeglądać fotografie. Mniej zaawansowany, ale jednak, jest okap sterowany przy pomocy pilota, którym da się włączyć/wyłączyć silnik urządzenia czy zmniejszyć/zwiększyć prędkość.

2014_06_01_outdoor_agnieszka-1024x524

ZOSTAW ODPOWIEDŹ