Dostawa posiłku na konkretne krzesełko w czasie trwania meczu to najnowsza usługa dostępna dla kibiców Legii Warszawa na stadionie przy Łazienkowskiej. Czy oznacza to, że wystarczy kliknąć, a przy kibicu pojawi się kelner z hot-dogiem i piwem?

Czy was też w trakcie wydarzeń sportowych denerwują ciągłe kolejki do bufetów na stadionach? Jak się okazuje opracowano rozwiązanie problemu. Dzięki nowej funkcjonalności wprowadzonej na obiekt Legii Warszawa przez Ericssona, fani zyskali możliwość zamówienia produktów ze stadionowego menu przy pomocy strony internetowej, która uruchamiana jest po podłączeniu urządzenia do sieci WiFi. Technologię tego typu mogliście poznać, wykorzystując otwarte sieci bezprzewodowe (np. w centrach handlowych), gdzie po uruchomieniu przeglądarki jesteście automatycznie przekierowywani przez dostawcę na określony portal. Tak też jest w przypadku wizyty na stadionie przy Łazienkowskiej.

Jak to działa? Kibic w serwisie dokonuje zamówienia i płatności. Miejsce dostawy może zostać wpisane ręcznie lub zeskanowane za pomocą kodu QR umieszczonego na krzesełku. Jak twierdzi Ericsson, oznacza to koniec stania w kolejkach i koniec z przegapianiem kluczowych momentów meczu tylko dlatego, że ktoś nagle zgłodniał w trakcie 90-minutowego spotkania.

Platforma usługowa to efekt partnerstwa pomiędzy Ericssonem i Legią Warszawa. Jest dostępna dzięki zaprojektowanej i stworzonej przez szwedzkiego dostawcę sieci WiFi, umożliwiającej łączenie się z szybkim internetem na całym stadionie Legii, jak również w innych obiektach położonych przy Łazienkowskiej 3: klubowych biurach, sklepie kibica oraz w stadionowej restauracji.

Testy usługi przeprowadzono 28 lutego w trakcie meczu Legia Warszawa – Ruch Chorzów tylko na wybranych sektorach. Jak dowiedzieliśmy się w rozmowie z Izabelą Kuś z Legii Warszawa, w najbliższą niedzielę (5 marca) podczas spotkania z Górnikiem Zabrze kibice będą mieli szansę znów wypróbować nową funkcjonalność. Kolejne etapy współpracy firmy Ericsson i stołecznego klubu zakładają dostawę produktów ze sklepu Legia Fanstore na konkretne krzesełko oraz możliwość obejrzenia powtórek bramek w trakcie meczu za pomocą aplikacji mobilnej.

Jak informuje Jakub Szumlewicz, wiceprezes Legii Warszawa, w tym jubileuszowym dla klubu roku, może się on pochwalić stadionem gwarantującym najnowocześniejszą łączność internetową i pionierskie, dodatkowe usługi.

Rozwiązanie Ericsson Small Cell as a Service (SCaaS), które wdrożyliśmy na stadionie Legii Warszawa, można wykorzystać również w innych środowiskach, w jakich w jednym czasie przebywa znaczna ilość ludzi. Ericsson stosuje to rozwiązanie na lotniskach, w centrach handlowych i sieciach restauracyjnych – dodaje Jacek Falkiewicz, Key Account Manager, Ericsson, odpowiedzialny za współpracę z Legią Warszawa.

Miejmy nadzieję, że rozwiązanie to stanie się powszechne i trafi na większość obiektów sportowych w kraju. To szansa nie tylko na ułatwienie życia kibicom sportowym, ale również na rozwój firm cateringowych czy innych branż dostawców.

PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykułE-commerce w natarciu
Następny artykułJak sprawdzić, gdzie jest pociąg?
Żądny wiedzy. Chce być connected w każdym tego słowa znaczeniu i niezależnie od konsekwencji. Fan literatury fantasy, historii i motoryzacji. W życiu kieruje się nie tylko nawigacją.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ