Pokolenie Y, czyli młoda kadra pracownicza dzisiejszych czasów wymaga innych programów motywacyjnych niż te, które były popularne jeszcze kilka lat temu. Dzisiaj samochód służbowy czy laptop bądź telefon trzeba zastąpić innymi benefitami.

O tym, że rynek pracy zmienia się, wiadomo od dawna. Wejście na niego Millenialsów i chęć budowania dobrej atmosfery w środowisku pracy jest dziś jednym z głównych wyzwań branży HR. Młodzi pracownicy odwracają dotychczasową hierarchię wartości – oczekują angażujących zadań, możliwości rozwoju i ciekawych benefitów. Przede wszystkim stawiają jednak na równowagę – czas po pracy jest nich szczególnie ważny.

Dla pracodawców wyzwaniem jest konieczność odpowiedniej motywacji zespołu, tworzenia ciekawej oferty i atmosfery, która nie tylko przyciągnie kandydatów, ale i pomoże utrzymać w firmie aktualnych specjalistów. Z najnowszych badań wynika, że prawie połowa ekspertów HR uważa, że nawet 50 proc. rotacji pracowników wynika z braku motywacji i zaangażowania. Co zatem mogą zaoferować firmy, aby przyciągnąć najlepszych kandydatów podczas rekrutacji i zaangażować ich?

Angażujące programy zdrowotne

W dobie bycia fit, kiedy co drugi Polak chce dobrze wyglądać i zdrowo się odżywiać, benefitem dla pracowników jest stworzenie odpowiednich programów wspierających ten element. Dlatego na przykład Grupa GPEC zainstalowała wiaty rowerowe, aby zachęcić pracowników do dojazdów do pracy rowerem. Przejechane kilometry nagradzane są punktami, które można wymieniać na nagrody. – Gdańsk jako rowerowa stolica Polski posiada już 118 km dróg rowerowych. Mamy doskonałe warunki do rowerowej jazdy. Dlatego mocno promujemy ją w firmie – mówi Marek Mikucki, kierownik działu personalnego. Ważne też są zdrowe posiłki serwowane przez firmę. Na przykład zdrowe owoce docenia aż 90 procent pracowników.

Po drugie: grywalizacja 

Grywalizacja zrobiła w ostatnim czasie zawrotną karierę. Nieprzypadkowo – to wyjątkowo angażujące narzędzie, które pozwala skutecznie motywować zespół w atmosferze zabawy. Szczególnie doceniane jest przez Millenialsów, dla których szybkie i widoczne efekty są warunkiem satysfakcji z pracy.

W Grupie GPEC wdrożono projekt „Grupa GPEC Gra”, w ramach którego przygotowano wiele różnorodnych zadań, powiązanych zarówno z codzienną pracą, jak i rozwojem osobistym, czy hobby. Każde wykonane zadanie pozwala gromadzić punkty i wymieniać je na nagrody. Punkty można zdobyć za takie zadania jak: dojazd do pracy rowerem, wypicie 2l wody dziennie, regularną aktywność fizyczną, poświęcenie 3h tygodniowo na swoje hobby, ale także za dojazd do pracy ze współpracownikami, czyli carpooling. Są również zadania stricte biznesowe: udział w projekcie biznesowym, czy bycie trenerem wewnętrznym. Różnorodne zadania to także różnorodne nagrody: samochód służbowy na weekend, bony na masaż, czy rodzinne bilety na atrakcje, np. zwiedzanie stadionu Energa Gdańsk.

– W naszej Grze bierze udział prawie 300 pracowników. Średnio każdy z nich wykonał już ponad 200 zadań, a łącznie pracownicy wykonali ich ponad 55 tysięcy. Największym zainteresowaniem cieszą się zadania związane ze zdrowym trybem życia i żywieniem – regularne spożywanie warzyw i owoców, rezygnacja z cukru, czy spożywanie 5 posiłków dziennie. Pracownicy chętnie podejmują się także wyzwań związanych z ekologią – wspólnych dojazdów do pracy, czy wdrażania energooszczędnych nawyków – wylicza Marek Mikucki.

 

PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykułGdy tradycyjny pilot zginie na dobre, ratunkiem jest aplikacja
Następny artykułVolvo rozwija usługi connected
Niezależny ekspert w branży usług lokalizacyjnych i nawigacyjnych z kilkunastoletnim doświadczeniem. Posiada bogatą wiedzę oraz doskonałą znajomość krajowego i światowego rynku związanego z usługami „connected”, w tym M2M i IoT. Jest pomysłodawcą oraz założycielem portalu lokalizacja.info, magazynu Connected Life, Connected Business Life, organizatorem cyklu konferencji z serii Connected Life Business Events: Navigation Trends, Geomarketing Forum, Telematics Forum, Connected Health czy Connected Insurance. Prowadzi także w działalność doradczą dla firm z sektora M2M/IoT.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ