Do roku 2020 duża część sklepów przekształci się w showroomy, ułatwiające zapoznanie z produktem poprzez odbycie swoistej podróży z wybranym towarem. Po co? By kupić go w internecie za pośrednictwem dedykowanych platform e-commerce.

Z handlem  w sieci jest trochę jak z kupowaniem kota w worku: nigdy nie mamy stuprocentowej pewności, czy nie wyskoczy z niego królik. Może niedosłownie, ale faktem jest, że najwięcej ryzyka przy zakupach online niesie ze sobą odzież. Problem nie tkwi już w tym, czy na pewno zamówiony towar do nas dotrze, tylko czy naprawdę będzie nam się podobał, tak jak na zdjęciach, i co ważniejsze – czy będzie się w nim dobrze wyglądać (o właściwym rozmiarze nie wspominając).

Te pytania na pewno były i są bolączką niejednej kobiety, która upatrzyła sobie i postanowiła kupić wymarzone buty, sukienkę czy płaszczyk, ale po otrzymaniu przesyłki nie ma szans, by wrzucić selfie na Instagram i pochwalić się koleżankom. A to w dzisiejszym (społecznościowym) świecie jest już prawdziwą traedią.

Dlaczego zatem wciąż kupujemy w sieci i narażamy się na wymienione wyżej niedogodności? Bo jest taniej. Dla wielu z nas jest to argument nie do pobicia.

#dobrepraktyki: Burberry

Znając nawyki konsumentów, duże sieci handlowe coraz częściej myślą jak wykorzystać ten trend na swoją korzyść. Rewelacyjnym wręcz przykładem może pochwalić się jeden z większych domów mody – Burberry. Niespełna trzy lata temu, w swoim flagowym sklepie, przy Regent Street w Londynie, ta brytyjska marka otworzyła najbardziej zaawansowany technologicznie salon odzieżowy. Wyposażony został w wiele nowoczesnych systemów, które wykorzystują takie rozwiązania jak rozszerzona rzeczywistość w lustrach, dotykowe witryny czy retailtainment – rozrywkę dla  odwiedzających konsumentów. Na ponad 4000 metrów kwadratowych zostało zainstalowanych ponad 100 różnej wielkości ekranów i ponad 500 głośników. Wszystko po to, by klient, który już tak trafi, przeżył swojego rodzaju podróż emocjonalną, podczas której jedyną rzeczą, jakej naprawdę będzie pragnął, był zakup produktów Burberry i pochwalenie się tym swoim znajomym.

burberry-beverly-hills-flagship-beauty-counter

Share and buy, buy and share

Ideą Connected Shopping jest pozyskiwanie klientów poprzez dostarczanie im niecodziennych wrażeń zakupowych, wykorzystując do tego nowe technologie, w tym urządzenia mobilne. Przykład: wyobraźmy sobie Kasię. A skoro mowa o sklepie położonym przy Regent Street, nasza Kasia to już Kate. Otóż Kate wchodzi do ekskluzywnego salonu Burberry i rozpoczyna swoją przygodę. Wybierając jeden z oferowanych produktów, przegląda się w lustrze, w którym widzi siebie w mierzonym ubraniu, dumnie kroczącą po wybiegu mody, gdzie wokół błyskają flesze aparatów, a zgromadzeni widzowie klaszczą wyrażając aprobatę dla stylizacji. Kate natychmiast udostępnia zdjęcie ze swojej wirtualnej przymierzalni na Facebooku, Twitterze i Instagramie. W mgnieniu oka znajomi pomagają Kate w podjęciu jedynej słusznej decyzji zakupowej, wyrażanej tysiącami lajków. Kate jest szczęśliwa, gdyż zaspokoiła swoje dwie potrzeby: nabycia nowej rzeczy oraz zdobycia uznania wśród znajomych i osób ją obserwujących.

Przytaczany przykład pokazuje, jak trend zwany Connected Shopping umożliwia natychmiastowe dzielenie się naszymi emocjami ze znajomymi, by w konsekwencji generować efekt pożądania, przekładający się bezpośrednio na sprzedaż online. Pozostaje pytanie, jak szybko firmy w naszym kraju będą wdrażały opisywane rozwiązania? Z pewnością byłoby miło wejść do popularnej sieciówki typu Zara, Vistula czy Peek and Cloppenburg, by poczuć się, jak w świecie Burberry.

Nie da się ukryć, że technologia coraz śmielej wkracza w świat mody, a zjawisko connected fashion, będzie częściej obecne na łamach Connected Life Magazine, bowiem rozszerzona rzeczywistość to jedynie jeden z jego elementów.

PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykułTechnologie lekarstwem na polską służbę zdrowia
Następny artykułUsługi nawigacyjne czeka kolejny wzrost
Niezależny ekspert w branży usług lokalizacyjnych i nawigacyjnych z kilkunastoletnim doświadczeniem. Posiada bogatą wiedzę oraz doskonałą znajomość krajowego i światowego rynku związanego z usługami „connected”, w tym M2M i IoT. Jest pomysłodawcą oraz założycielem portalu lokalizacja.info, magazynu Connected Life, Connected Business Life, organizatorem cyklu konferencji z serii Connected Life Business Events: Navigation Trends, Geomarketing Forum, Telematics Forum, Connected Health czy Connected Insurance. Prowadzi także w działalność doradczą dla firm z sektora M2M/IoT.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ