Rynek ubezpieczeń komunikacyjnych to łakomy kąsek dla każdego. Nie tylko dostawcy telematyczni ostrzą sobie zęby na usługi typu Pay as you drive. Również banki robią krok w tę stronę. Pierwsze, ale jakże istotne.

O tym, że Usage Based Insurance zagoszczą w Polsce nie trzeba już nikogo przekonywać. Dwa lata temu, podczas pierwszej edycji konferencji Connected Insurance, wielu przedstawicieli branży pukało się z politowaniem w głowę na hasło UBI. Dzisiaj większość z nich pracuje nad ofertami opartymi o styl jazdy. Mimo, że nie wszyscy chcą o tym mówić.

A akurat do tego typu usług, wręcz doskonałym kanałem sprzedaży będą aplikacje mobilne. Taki model właśnie uruchomił Bank Millenium, który zamierza w ten sposób oferować swoim klientom oferty OC i AC ERGO Hestii. Mimo, że przedstawiciele banku nie chcieli nam podać prognoz sprzedaży ubezpieczeń komunikacyjnych poprzez aplikację, to wiemy że aktywnych użytkowników aplikacji mobilnej banku oraz Millenet RWD jest ponad pół miliona. Gdyby z tej liczby udało się przekonwertować chociaż około 10 procent na zakup ubezpieczenia, to jest się o co bić.

Dla użytkowników ma być łatwo

Bank Millenium zadbał o to, by użytkownik nie miał zbyt wielu trudności z zakupem polisy i nie rezygnował w trakcie procesu, jak ma to miejsce w wielu produktach m-commerce. Po zeskanowaniu kodu z dowodu rejestracyjnego za pomocą aplikacji mobilnej, dane pojazdu uzupełniają się automatycznie i, co unikatowe na rynku, pojawiają się w aplikacji mobilnej i w Millenecie. Dane osobowe klienta również uzupełniają się automatycznie. Aby sfinalizować proces zakupu ubezpieczenia, należy jedynie odpowiedzieć na kilka krótkich pytań. Co ważne – na każdym etapie klient może zapisać wniosek i kontynuować proces na dowolnym urządzeniu.

Pierwszym partnerem ubezpieczeniowym banku jest wspomniana powyżej Grupa ERGO Hestia z markami mtu24.pl, You Can Drive czy ERGO Hestia. Są to proste produkty niewymagające doradztwa. Oprócz uproszczenia procesu zakupu ubezpieczenia komunikacyjnego przez skanowanie kodu Aztec, klienci banku otrzymali możliwość rozłożenia składki na 12 miesięcznych płatności, bez dodatkowych opłat, co pozwoli im np. na zakup szerszego zakresu ubezpieczenia. Opcja ta jest dostępna niezależnie od wysokości składki, a miesięczne płatności będą pobierane automatycznie z konta klienta. To odpowiedź na zmiany cen ubezpieczeń na rynku – dzięki rozłożeniu składki na miesięczne płatności będą one mniej odczuwalne dla klientów. Daje to jednocześnie dodatkowe możliwości klientom np. wybrania szerszego zakresu ubezpieczenia, niż w przypadku jednorazowej płatności. Przy wyborze płatności jednorazowej klient może wybrać, czy chce dokonać płatności z konta czy karty kredytowej.

W chwili obecnej bank dopiero rusza ze sprzedażą, stąd póki co nie ma mowy o kolejnych partnerach ubezpieczeniowych. Jeśli jednak wyniki będą zadowalające, drzwi dla innych mogą być otwarte.

telematics-forum-banner-750x250

 

PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykułFleetmatics wkracza do Europy. Celuje w Niemcy i Polskę
Następny artykułRośnie skala zagrożeń związanych z cyberprzestępczością
Niezależny ekspert w branży usług lokalizacyjnych i nawigacyjnych z kilkunastoletnim doświadczeniem. Posiada bogatą wiedzę oraz doskonałą znajomość krajowego i światowego rynku związanego z usługami „connected”, w tym M2M i IoT. Jest pomysłodawcą oraz założycielem portalu lokalizacja.info, magazynu Connected Life, Connected Business Life, organizatorem cyklu konferencji z serii Connected Life Business Events: Navigation Trends, Geomarketing Forum, Telematics Forum, Connected Health czy Connected Insurance. Prowadzi także w działalność doradczą dla firm z sektora M2M/IoT.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ