Do kogo można porównać polskiego producenta elektroniki m.in. dla firm telematycznych, jeśli nie ma konkurencji w Polsce? Do jednego z liderów rynku globalnego.

I chociaż sami przedstawiciele Albatrossa niekoniecznie chcą, by stawiać ich w jednym rzędzie z Teltoniką, czasami po prostu trzeba. Zwłaszcza, że u polskich dostawców monitoringu gps coraz częściej urządzenia litewskiej firmy zastępują rodzime rozwiązania. To cieszy, zwłaszcza, że Albatross ma kilka przewag. Jest firmą lokalną, a więc nie ma problemu z szybkim kontaktem. W pewnych sytuacjach okazuje się to kluczowe dla terminowego wdrożenia projektu.

To jednak nie wszystko. Przede wszystkim może zrealizować każdy koncept pod specjalne wymagania klienta. Nie oferuje bowiem jedynie urządzeń produkowanych seryjnie urządzeń  produkowanych seryjnie, lecz jest w stanie zrealizować zamówienie nawet na kilka dedykowanych sztuk. Co ma szczególne znaczenie zwłaszcza w obszarze telematyki. Ten segment rynku jest dopiero odkrywany przez banki czy ubezpieczycieli, pracujących na rozwiązaniami z sektora usage-based insurance czy fintech.

Od rowerów po telemedycynę

W dzisiejszych czasach telematyka to już nie tylko monitoring samochodów. W 2017 roku lokalizować można już prawie wszystko. Niemal każda dziedzina gospodarki i każdy biznes wykorzystuje potencjał, jaki niesie informacja o położeniu ludzi, przedmiotów, urządzeń czy wszelakiej maści pojazdów. Dostrzegają to firmy, dla których Albatross realizuje najróżniejsze projekty. I tak firma z Chile zajmująca się przewozem osób w obszarach o zanikającym zasięgu GSM zdecydowała się na zakup ich urządzeń. Urządzenia te nawet bez udziału stacji monitorowania ostrzegają kierowców, że właśnie wjechali do strefy, w której często dochodzi do kolizji drogowych. Inna firma zamówiła lokalizator, mający monitorować osoby starsze i umożliwiający komunikację głosową. Najważniejszą funkcjonalnością jest szybkie powiadomienie w momencie zagrożenia życia. Z kolei operator wypożyczalni rowerów miejskich, zdecydował się przy pomocy firmy Albatross rozwiązać problem kradzieży rowerów w Łodzi. Dzięki zamontowaniu specjalnych lokalizatorów, rowery są nadzorowane w trybie ciągłym.

Masz pomysł, masz problem?

Częstą bolączką firm IT jest znalezienie odpowiednich partnerów technologicznych. „My nie boimy się pracować z branżą informatyczną” – mówi Marek Piechowiak, Prezes Zarządu Albatross System. „Często doradzamy klientom, począwszy od etapu koncepcji projektu, na jego wdrożeniu kończąc”. Czasem firma ma pomysł, ma zasoby, lecz brakuje jej niezbędnego know how do realizacji projektu. Albatross System jest partnerem wypełniającym lukę technologiczną. Tym bardziej, że rozwiązania typu „white label”, czyli takie, które następnie sprzedawane są pod marką Klienta, stanowią częsty model współpracy pomiędzy Albatross System a kontrahentami.

Ten artykuł najpierw został opublikowany w numerze styczeń/luty 2017 Connected Life Magazine. Chcesz jako pierwszy otrzymywać go na biurko? Zamów prenumeratę: http://clcg.pl/kup-magazyn

PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykułConnected Life Business Index
Następny artykułMiasto gotowe na nawałnicę
Niezależny ekspert w branży usług lokalizacyjnych i nawigacyjnych z kilkunastoletnim doświadczeniem. Posiada bogatą wiedzę oraz doskonałą znajomość krajowego i światowego rynku związanego z usługami „connected”, w tym M2M i IoT. Jest pomysłodawcą oraz założycielem portalu lokalizacja.info, magazynu Connected Life, Connected Business Life, organizatorem cyklu konferencji z serii Connected Life Business Events: Navigation Trends, Geomarketing Forum, Telematics Forum, Connected Health czy Connected Insurance. Prowadzi także w działalność doradczą dla firm z sektora M2M/IoT.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ