Berg Insight zapowiada dobre czasy dla firm zajmujących się systemami zabezpieczeń domów, firm, obiektów.

Według najnowszych prognoz, liczba systemów alarmowych typu MAS (Monitored Alarm Systems) ma wzrosnąć z 8,7 miliona w 2016 roku do 10,6 milionów w 2021. I to tylko w samej Europie. Jeżeli dodamy do tego rynek Ameryki Północnej, robi się jeszcze ciekawiej. Tam na koniec 2016 działało ponad 32 miliony tego typu zabezpieczeń, a liczba ta ma wzrosnąć do 37,1 mln w 2021.

Na potrzeby prognoz, Berg Insight przyjął definicję, że Monitored Alarm Systems, to wszystkie te systemy, które połączone są z centralką, wykonującą określone czynności w przypadku alarmu – kontakt z ochroną/policją/właścicielem, nagrywanie, monitoring, bądź wszelkie inne działania.

Reklama dźwignią handlu w segmencie smart home

Duży wpływ na tak dobrą sprzedaż inteligentnych systemów alarmowych, ma wzrost całego segmentu smart home. Zarówno klienci indywidualni, jak i przedsiębiorcy coraz chętniej sięgają po rozwiązania z zakresu Internet of Things. Jednak jak wskazuje Senior Analyst w Berg Insight, Anders Frick, wpływ na duże wzrsosty, zwłaszcza w Stanach Zjednoczonych, mają prowadzone tam działania marketingowe. To główny faktor tak dużej różnicy w wolumenach sprzedaży pomiędzy rynkiem europejskim a amerykańskim.  Specjaliści z firmy badawczej zwracają uwagę także na fakt, że wartością dodaną do inteligentnych systemów alarmowych są wszelkiego rodzaju funkcjonalności, znane już ze smart home: czujniki dymu, inteligentne termostaty, monitoring wizyjny, czujniki zalania wodą. To ewidentnie wskazuje na fakt, jak blisko dzisiaj jest agencjom ochrony do automatyki domowej. Od tego kierunku nie ma już odwrotu. Pozostaje pytanie czy self home monitoring zastąpi tradycyjne rozwiązania oferowane w Polsce np. przez Securitas, Juwentus bądź Konsalnet? Jednostki interwencyjne i tak przyjeżdżają zazwyczaj nie wtedy, kiedy ich naprawdę potrzeba, a odpowiednio wyposażony inteligentny dom, potrafi o siebie zadbać sam.

PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykułDeloitte komentuje piątkowy cyberatak ransomware WannaCry
Następny artykułSmart Home zmienia nawyki Polaków
Niezależny ekspert w branży usług lokalizacyjnych i nawigacyjnych z kilkunastoletnim doświadczeniem. Posiada bogatą wiedzę oraz doskonałą znajomość krajowego i światowego rynku związanego z usługami „connected”, w tym M2M i IoT. Jest pomysłodawcą oraz założycielem portalu lokalizacja.info, magazynu Connected Life, Connected Business Life, organizatorem cyklu konferencji z serii Connected Life Business Events: Navigation Trends, Geomarketing Forum, Telematics Forum, Connected Health czy Connected Insurance. Prowadzi także w działalność doradczą dla firm z sektora M2M/IoT.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ